1401/04/13-12:54

هدف بعدی روسیه پس از سقوط لوهانسک

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد هدف بعدی روسیه پس از تصرف کامل لوهانسک،‌ استان دونتسک خواهد بود که بیشتر مناطق آن تحت کنترل نیروهای اوکراینی است.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، در بیانیه‌ای که روز دوشنبه از سوی رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس منتشر شد، آمده است: نیروهای اوکراینی از لیسیچانسک عقب نشینی کرده اند و احتمالاً به مواضع دفاعی بازگشته اند. وزارت دفاع روسیه پیشتر مدعی شده بود که محاصره لیسیچانسک را تکمیل کرده و کنترل کامل شهر را بدست گرفته است.

این بیانیه با اشاره به اینکه «نبرد در داخل و اطراف شهر لیسیچانسک در هفته گذشته با پیشرفت مستمر نیروهای روسی تشدید شده بود» یادآور شد: این شهر آخرین مرکز عمده جمعیت باقیمانده در استان لوهانسک تحت کنترل اوکراین بود. اینک تمرکز روسیه به طور قطع روی تصرف استان دونتسک خواهد بود که بخش بزرگی از آن تحت کنترل نیروهای اوکراینی است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هم زمان با فرا رسیدن فصل برداشت محصول، تهاجم روسیه همچنان تأثیر مخربی بر بخش کشاورزی اوکراین دارد. جنگ باعث اختلال عمده در زنجیره تامین بذر و کود شده است که کشاورزان اوکراینی به آن متکی هستند.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: محاصره اودسا توسط روسیه همچنان صادرات غلات اوکراین را به شدت محدود می کند و به همین دلیل، بعید است که صادرات محصولات کشاورزی اوکراین در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۵ درصد از کل صادرات سال ۲۰۲۱ باشد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب