1401/04/16-22:30

دکتر احمدی نژاد: با درهم شکستن پیش فرض های غلط ذهنی، به حقیقت انسانی خود باز گردیم

 دکتر احمدی نژاد: با درهم شکستن پیش فرض های غلط ذهنی، به حقیقت انسانی خود باز گردیم

دکتر احمدی نژاد طی سخنانی در مدرسه مدیریت ایرانی، بر ضرورت عبور از قالب ها و پیش فرض های ذهنی در مواجهه با فرهنگ ها، خرده فرهنگ ها، ملت ها، انسانها و پیروان ادیان مختلف تاکید کرد و افزود: این باور که ما فکر کنیم برتر از بقیه ملت ها هستیم، یک پیش فرض ذهنی نادرست است که باید آن را در هم بشکنیم تا بیدار شویم و بتوانیم به حقیقت انسانی خود بازگردیم.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد به تفاوت های گاها بسیار زیاد میان بیان، نظریه و رفتار و مواضع انسانها اشاره کرد و هنر اندیشه ایرانی را عبور از همه این ظواهر و پیش فرض ها دانست و افزود: همه پیامبران آمده اند تا انسان را به خودش بشناسانند، زیرا قریب به اتفاق مشکلات عالم و کسانی که تحت تاثیر القائات شیطانی قرار می گیرند براثر نشناختن حقیقت انسانی خودشان بوده است، بنابراین آنچه اهمیت دارد، حقیقت وجودی خود انسان است که به یک جا برمی گردد، از یکجا نشات می گیرد.

استاد دانشگاه علم و صنعت، استقبال از حضرت محمد(ص)، امام علی(ع) و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) را به وسعت ظرف وجودی ایرانیان مربوط دانست و گفت: هر قومی که به ایران حمله کرده ، در ظرف وجودی بسیار با عظمت ایرانیان که حقیقتی مسلم و انکار ناپذیر محسوب می شود، هضم شده است .

وی به تلاش موثر استعمار پیر برای کاشتن یک سری پیش فرض های غلط در ذهن ملت ایران اشاره کرد و افزود: باید همه هنر خود را به کار بندیم تا این پیش فرض های ذهنی را در هم بشکنیم و از این  قالب ها خارج شویم و این مهم نیز جز با همکاری مشترک و همگانی ممکن نیست. حرکت در مسیر کمال، در برگیرنده همه انسانهاست، بنابراین هر یک نفر که جا بماند، همگان از همراه نبودن او ضرر خواهند کرد. درست مانند یک تیم فوتبال است که فقدان یک نفر به کل تیم آسیب می زند.

خادم ملت ایران عشق ورزیدن هرکس به حقیقت وجودی خودش را مستلزم عشق به دیگر انسانها دانست و افزود: هر کس که به حقیقت انسانی خودش عشق بورزد، عاشق همه انسانها خواهد بود. در نگاه به انسان ها نباید گرفتار ظواهر آنها بشویم زیرا انسان یک حقیقت واحد است. خدا نیز یکی است، همه جا هست، متعلق به همه و پشتیبان همه است و همه را هم دوست دارد.

وی از حرکت سریع و پرشتاب کل جامعه بشری به سمت درهم شکستن قالب ها و پیش فرض های غلط ذهنی خبر داد و افزود: با رشد وتعالی بشر است که آن تجلی اعظم و اکمل و اتم انسانیت، از پرده برون می آید و چهره نورانی اش را نمایان می کند و ان شاالله این امر خیلی زود اتفاق خواهد افتاد.

دکتر احمدی نژاد به تلاش شیطان های انسان نما برای به تاخیر انداختن ظهور اشاره کرد و افزود: نوع انسانها، بدون استثناء منتظر ظهورند، حتی یک نفر را نیز نمی توان یافت که باور نداشته باشد حقیقت وجودی اش بسیار بیشتر از همه چیزهایی است که به آنها دست یافته است، بنابراین همه منتظرند و این انتظار است که در انسانها، امید و انگیزه زندگی و تلاش و اصلاح را بوجود می آورد و اوج این امید نیز دسترسی به انسان کامل است.

وی رشد انسانیت در وجود همه انسانها را از نشانه های ظهور برشمرد و افزود: هرگاه مشاهده کردیم که بسیاری از قالب ها دارد در هم می شکند و انسانها فارغ از جایگاه ثروت و موقعیت اجتماعی خود و بدون دغدغه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و به تعامل می پردازند، بدانید که داریم به سمت ظهور می رویم.

استاد دانشگاه علم و صنعت در بخش دیگری از سخنان خود، به مذمت شدید قران کریم در باره ربا اشاره کرد و گفت: رباجنگ با خدا توصیف شده است و ما در مدرسه مدیریت ایرانی اشاره هایی به آن کرده ایم که باید آن را باز کنیم. ربا بزرگترین ظلم، بزرگترین حرکت ضد انسانی و بزرگترین دزدی از جیب همه مردم و عامل برهم زدن نظامات اقتصادی است. بنابراین محال است در محیطی که ربا در آن وجود دارد، بشود عدالت را اجرا و انسانیت را شکوفا کرد. چنین چیزی شدنی نیست.

وی انقلاب اسلامی ایران را یک پدیده کاملا فرهنگی و انسانی خواند و افزود: همه ما فکر می کردیم که با این انقلاب، همه چیز انسانی جلو می رود، همه با هم زندگی می کنیم، با هم دوست می شویم، کینه ها و خودخواهی ها کنار می رود و یک انقلاب فرهنگی و تغییر در روحیات و آرمانها و نوع نگاه به جامعه بوجود می آید اما متاسفانه امروز برخی دارند به دنیا این پیام را منتقل می کنند که برای اقناع ابتدائیات در نسل های جدید، از قوه قهریه استفاده می کنیم که این امر، پیام خوشایندی نیست.

خادم ملت ایران از ظهور به عنوان روز رونمایی از انسان در عالم هستی یاد کرد و گفت: هنوز از انسانی که خدا به سبب خلقتش به خود تبریک گفته، رونمایی نشده است. بحث های مدیریت ایرانی بهانه ای برای رسیدن به این حقیقت است که در آن صورت خواهیم دید اداره جهان اصلا امر پیچیده و سختی نیست.

وی آگاهی و تبدیل آن به باور و مطالبه عمومی را مقدمه و مستلزم هر اقدام اصلاحی دانست و افزود: خواست عمومی باید با نظارت همگانی همراه شود تا کسی نتواند جلوی انجام اقدام اصلاحی را بگیرد. امام می آید تا این حق را که امور عمومی از جمله ثروت طبیعی و قدرت، یک حق همگانی است، احیاء کند. بنابراین باید تلاش کنیم تا این باور فراگیر شود که هر امر مربوط به عموم ، متعلق به همه است و همه حق دخالت و نظارت و مطالبه دارند.

دکتر احمدی نژاد گریزی نیز به فضای مجازی زد و افزود: فضای مجازی را برای کنترل انسانها طراحی کردند اما مردم با عبور از این قالب طراحی شده، آن را در خدمت تعامل میان انسانها قرار داده اند. حالا شیاطین عقب نشینی می کنند و یک خاکریز دیگر می زنند اما انسانها بازهم از این خاکریزها عبور می کنند. انسانها پی در پی دارند از خاکریزهای ساخته شیطان که خودش هم در داخل نقشه خدا دارد عمل می کند، عبور می کنند.

وی هدف از دستگاه خلقت را حرکت در مسیر کمال توصیف کرد و در پایان سخنانش گفت: انسانهای حق طلب و جویندگان حقیقت در دنیا بیشمارند. فضای مجازی مزایای زیادی دارد و هر مطلبی که در دنیا منتشر شود، عده زیادی آن را قبول دارند. حالا اگر حقیقت انسان، عدالت، کرامت، آزادی، از بین بردن فقر، ظلم، اجحاف و تبعیض را روی میز بگذاریم، همه پای آن می آیند. آنهایی نگرانند که می خواهند نظم جدیدی را در دنیا درست کنند تا به تصور واهی خودشان سیل بیداری انسانها را چند ده سال به عقب بیندازند. اما پنبه هر طراحی آنها، درمدت کوتاهی در همین فضای مجازی زده می شود زیرا هشت میلیارد انسان دارند در این فضا فعالیت می کنند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب