1401/04/21-10:45

مجلس به وزیر جهاد کشاورزی کارت زرد داد

مجلس به وزیر جهاد کشاورزی کارت زرد داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی در مورد علت تخلفات گسترده مدیر عامل تعاون روستایی قانع نشدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، در نشست علنی امروز- سه شنبه ۲۱ تیرماه- مجلس شورای اسلامی سوال محمد صفائی دلوئی نماینده گنابـاد و بجسـتان و تعـدادی دیگـر از نمایندگان از وزیر جهادکشاورزی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نماینده مردم گناباد به عنوان نماینده سوال کننده با تشکر از اقدامات دولت مردمی در دیپلماسی اقتصادی و مبارزه با کرونا گفت: تخلفاتی در حوزه تعاون روستایی رخ داده است و در بحث مربوط به موضوع تخلفات بازارگاه  هم پیش فروش بیش از ۵۰۰ تن نهاده های دامی ناموجود انجام شده است، تبعیض و رانت در شرکتی که اعتبار سنجی نشده است و سرمایه ثبتی یک میلیون تنی دارد از موضوعاتی است که باید جهاد کشاورزی به  آن ورود کند.

محمدصفایی با اشاره به فروش غیر قانونی زعفران در مشهد نکاتی را بیان داشت و مدعی شد که تعاون روستایی دچار تخلفاتی در این زمینه شده است. 

 در نهایت نماینده گناباد از پاسخ های وزیر قانع نشد و اظهارات به رای گذاشته شد که نمایندگان با ۷۹ رای موافق و ۱۲۱ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از پاسخ های ساداتی نژاد قانع نشدند و به این ترتیب به وزیر جهاد کشاورزی کارت زرد دادند.

این دومین کارت زرد مجلس به دولت است. پیشتر در جلسه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به طرح پرسش از وزیر صنعت، معدن و تجارت از پاسخ های فاطمی امین یه پرسشی درباره درباره علت ضعف عملکرد این وزارتخانه در کنترل قیمت کالاها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره‌برداران معدن، قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند. به این ترتیب دولت سیزدهم امروز دومین کارت زرد را از مجلس یازدهم دریافت کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب