1401/05/02-13:35

حمله راکتی و توپخانه ای ترکیه به شمال سوریه

حمله راکتی و توپخانه ای ترکیه به شمال سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که ترکیه صبح امروز شمال غربی سوریه را بمباران کرد که در پی آن سه شهروند غیرنظامی مجروح شدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ترکیه در حمله راکتی و توپخانه ای سنگین، همه روستاهای واقع در اطراف شهرک أبو راسین در حومه شمال غربی استان حسکه را بمباران کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در پی این حملات، سه شهروند سوری مجروح شدند و خسارت های مادی به بار آمد.

منابع محلی نیز گفتند که ترکیه و نیروهای وابسته به آن صبح امروز شهرک ابو راسین و روستاهای اطراف آن در حومه شمال غربی را بمباران کردند که در پی آن سه شهروند غیرنظامی مجروح شدند و خسارت های مادی به اموال عمومی و املاک خصوصی وارد شد.

صدای انفجارهای شدید در مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه در سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک نیز بامداد امروز یکشنبه از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه و گروه‌های «ترکمن» وابسته به آن خبر داده و اعلام کرد که صدای این انفجارها ناشی از حملات جنگنده‌های ناشناس بوده است.

این خبرگزاری به نقل از منابع محلی در حومه «حسکه» اعلام کرد که نیمه شب شنبه مواضع گروه‌های ترکمن تحت حمایت ارتش ترکیه در روستاهای «المحمودیه، عنیق الهوی، الجمو» و مناطقی در حومه شهرک «تل تمر» و شهر «رأس العین» در شمال غربی استان حسکه که تحت نفوذ ارتش ترکیه قرار دارد، هدف حملات موشکی جنگنده‌های ناشناس قرار گرفت.

این منابع افزودند که حداقل یک هواپیمای جنگی مواضع گروه‌های ترکمن را هدف قرار داد و تاکنون اطلاعاتی درباره تلفات انسانی این حملات منتشر نشده است.

منابع مذکور اعلام کردند که نور ناشی از بمباران را دیده اند.

در همین راستا، فعالان فضای مجازی در سوریه اعلام کردند که جنگنده‌های ناشناس روستای محمودیه در مجاورت شهر تل تمر در شمال استان الحسکه را هدف چهار حمله قرار دادند.

آنها خاطرنشان کردند که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که در این حملات مقرهای نظامی دو گروه موسوم به «لشکر حمزه» و «احرار الشرقیه» وفادار به ترکیه هدف قرار گرفته است.

همزمان منابع وابسته به مخالفان سوری از هلی برن اشغالگران آمریکایی در روستای السراجیه در حومه شهر الشدادی در جنوب حسکه خبر دادند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب