1399/06/11-15:33

تهدید رئیس جمهور فرانسه به تحریم مقامات لبنان

تهدید رئیس جمهور فرانسه به تحریم مقامات لبنان

رئیس‌جمهور فرانسه سه ماه آینده را برای ایجاد تغییرات واقعی در لبنان مهم خواند و افزود، اگر این اتفاق رخ ندهد اقدامات تنبیهی علیه بیروت در پیش می‌گیرد که از جمله آنها تحریم طبقه حاکم لبنان است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که برای دومین بار در کمتر از یک ماه به لبنان سفر کرده، در گفت‌وگویی با وبگاه «پولیتیکو»، سران لبنان را به نوعی تهدید کرد.

وی ضمن اعلام این موضوع که برای جلوگیری از فروپاشی سیاسی در لبنان تلاش می‌کند، افزود: سه ماه آینده برای ایجاد تغییرات واقعی، اساسی است و اگر این اتفاق رخ ندهد من روش خودم را عوض می‌کنم و اقدامات تنبیهی شامل لغو برنامه نجات مالی بین‌المللی (برای لبنان) و نیز تحریم طبقه حاکم این کشور را در پیش خواهم گرفت.

ماکرون ادامه داد، از فرانسه نخواهید که علیه قدرت سیاسی در لبنان جنگ به راه بیندازد زیرا این اقدامی بیهوده و دیوانه‌وار خواهد بود.

رئیس‌جمهور فرانسه سپس گفت، قصد تعامل با «مصطفی ادیب» نخست‌وزیر مکلف و همه احزاب سیاسی لبنان در پارلمان از جمله احزابی که با آنها هم‌نظر نیست، دارد.

وی گفت، از رهبران احزاب سیاسی تعهدات معتبری می‌خواهد مبنی بر اینکه اصلاحات را در یک جدول زمانی مشخص برای اجرای تغییرات و برگزاری انتخابات پارلمانی طی شش تا دوازده ماه انجام خواهند داد.

ماکرون در واکنش به اعتراض عده‌ای به انتخاب ادیب برای تشکیل دولت جدید لبنان هم گفت، نزدیکترین گزینه بعدی برای نخست‌وزیری، «نواف سلام» بود اما این گزینه در صورت انتخاب موفق نمی‌شد.

وی در ادامه برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه وی مصطفی دیاب را بر اساس توافقی با ایران انتخاب کرده، رد کرد و گفت، وظیفه وی مداخله در این موضوع نیست.

رئیس‌جمهور فرانسه درباره استقرار یک کشتی و دو هواپیمای جنگی فرانسه در مدیترانه هم اعلام کرد، این اقدام در پاسخ به تحرکات آنکارا در آب‌های مورد منازعه صورت گرفته است.

در همین ارتباط، روزنامه «فیگارو» اعلام کرد، ماکرون در سفر قبلی خود به لبنان نیز سران این کشور را به تحریم تهدید کرده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب