1401/05/12-22:27

مقتدی صدر: انتخابات زودهنگام برگزار شود

مقتدی صدر: انتخابات زودهنگام برگزار شود

پس از درخواست مقامات عراقی برای گفت‌و‌گو به منظور حل مشکلات سیاسی در این کشور، رهبر جریان صدر گفت‌و‌گو را امری بی‌فایده دانست و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد.

به گزارش دولت بهار، «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، شامگاه امروز (چهارشنبه)، درباره وضعیت سیاسی عراق به سخنرانی پرداخت.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، رهبر جریان صدر ابتدا خطاب به حامیان خود گفت: «فریبتان ندهند که این انقلاب جنگ بر سر قدرت است. من تصمیم نگرفته‌ام که وارد انتخابات جدید بشوم یا نشوم. این شکایت‌های بدخواهانه بود که مانع تشکیل دولت اکثریت شد.»

سید مقتدی الصدر اضافه کرد: «گفت‌و‌گو با آن‌ها فایده‌ای ندارد. اصلاح تنها با فداکاری است که صورت می‌گیرد. من برای اصلاحات کاملا آماده شهادتم. انقلاب با صدری‌ها آغاز شد و آن‌ها بخشی از مردم هستند.»

رهبر جریان صدر ادامه داد: «این انقلاب، فاسدان موجود در جریان صدر را نیز مستثنی نخواهد کرد. راضی به ریخته شدن خون نبوده‌ام و ابدا نخواهم بود. غالب مردم از قشر حاکم به ستوه آمده‌اند. از حضور من برای پایان دادن به فساد استفاده کنید.»

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش خواستار انحلال پارلمان عراق و سپس برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد و در عین حال از حامیان خود خواست که به تظاهراتشان تا زمان تحقق مطالباتشان ادامه دهند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب