1401/05/13-10:35

العامری: با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقیم

العامری: با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقیم

رهبر ائتلاف فتح ضمن اعلام حمایت از درخواست رهبر جریان صدر برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق، تاکید کرد که این کار نیازمند یک گفت و گوی ملی فراگیر است.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «هادی العامری»، رهبر ائتلاف فتح بامداد امروز (پنج شنبه) در بیانیه ای، حمایت خود از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور بنا به درخواست «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر را اعلام کرد.

رهبر ائتلاف فتح در این بیانیه که از سوی دفتر وی منتشر شد، خاطر نشان ساخت: ما از برگزاری انتخابات زودهنگام که سید مقتدی صدر خواستار آن شد، حمایت می کنیم به ویژه این که انتخابات قبلی با شک و تردیدها و اعتراض های زیادی همراه بود.

العامری در ادامه نیز تاکید کرد: این امر مستلزم یک گفت و گوی ملی فراگیر برای تعیین تاریخ، سازوکارها و نیازهای برگزاری آن و تامین فضاهای مناسب برای برگزاری یک انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف است که اعتماد شهروندان به روند سیاسی را بازگرداند.

رهبر جریان صدر شامگاه چهارشنبه طی سخنانی خطاب به مردم عراق اظهار داشت: شما را فریب ندهند که انقلاب در جریان، جنگ قدرت است زیرا کسی که خواهان آن باشد، 73 نماینده را از مجلس بیرون نمی کشد؛ این جنگ بر سر قدرت نیست جایی که هنوز برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات جدید تصمیم نگرفته ام حتی اگر سیستم سهمیه بندی کنونی نیز سرنگون شود؛ بازگشت قبلی من به انتخابات نیز تنها برای تصویب یک قانون ضروری علیه عادی سازی (روابط با رژیم صهیونیستی) بود.

صدر در این باره افزود: پس از آن که بزرگ ترین فراکسیون را به دست آوردیم و (تشکیل دولت) اکثریت ملی را خواستیم، طرح دعواهای مخرب مانع از آن شد؛ این یک درگیری میان افراد نیست آن گونه که می خواهند برای شما روشن سازند؛ زیر بار شایعه های آنها مبنی بر این که من گفت و گو نمی خواهم نروید، با این حال گفت و گو با آنها را تجربه کردیم و با وجود وعده ها و امضاهایشان، تنها تباهی، فساد و وابستگی را برای ما و کشور به همراه داشت؛ بنابراین انتظار سودی از گفت و گو نمی رود به ویژه پس از آن که ملت سخن آزادانه و خودجوش خود را گفت.

رهبر جریان صدر ضمن تاکید بر این که راضی به خونریزی نبوده و نخواهد بود و به هیچ وجه چنین چیزی را شروع نمی کند حتی اگر طرف مقابل اقدام به چنین کاری بکند، خطاب به مردم عراق عنوان کرد: اگر اصلاحات و تغییر را می خواهید، من در انتظار شما هستم و اگر واقعیت خود را با هر خصوصیات و معایب آن را بپذیرید، این مسئله به شما مربوط است.

صدر همچنین تاکید کرد: یقین دارم که اکثریت مردم از همه طبقه حاکم از جمله برخی افراد وابسته به جریان (صدر) خسته شده اند؛ به همین دلیل نیز از حضور من برای پایان دادن به فساد استفاده کنید؛ به امید خدا چهره های قدیمی فارغ از وابستگی آنها، از این پس از طریق یک فرآیند دمکراتیک انقلابی مسالمت آمیز و پس از آن نیز، یک فرآیند دمکراتیک انتخابات زودهنگام پس از انحلال پارلمان، دیگر وجود نخواهند داشت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب