1399/06/12-18:18

پاپ: لبنان در خطر است

پاپ: لبنان در خطر است

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز چهارشنبه هشدار داد که لبنان درپی انفجار مهیب ماه گذشته، با خطر بزرگی روبه‌روست که موجودیت این کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبر کلیسای کاتولیک در حالی لبنان را مورد توجه قرار داد که تقریبا یک ماه پیش انفجار مهیبی در بندر بیروت رخ داد و بر اثر آن بیش از ۱۸۰ نفر کشته و دست‌کم شش هزار و ۵۰۰ تن زخمی شدند.

پاپ که برای اولین بار پس از شش ماه در نشستی با تعداد کمی حضار شرکت کرده بود، گفت: نمی توان لبنان را تنها گذاشت.  

وی افزود: یک ماه پس از آن فاجعه، افکار من همچنان متوجه لبنان عزیز و مردم تحت فشار آن است.

فرانسیس گفت: در مواجهه با فاجعه های مکرر که هر یک از ساکنان این سرزمین به آن واقف هستند، ما متوجه خطری بزرگ هستیم که موجودیت این کشور را تهدید می کند.

عصر روز سه شنبه (۴ آگوست/ ۱۴ مرداد) یک انبار بزرگ نیترات آمونیوم در بندر بیروت دچار انفجار شد.

ابعاد این انفجار تا حدی بود که سازمان ملل متحد درمورد پیامدهای زیست محیطی آن ابراز نگرانی کرد.

مسئول برنامه محیط زیست و انرژی در برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) در لبنان، در نشست مطبوعاتی در ژنو گفت: افزون بر قربانیان انفجارهای بیروت، این حادثه پیامدهای بلندمدت زیست محیطی شدیدی در پی دارد.

وی افزود: به دنبال تخریب بندر بیروت، مقادیر زیادی زباله تولید شده که بین یکصد هزار تا ۸۰۰ هزار تن ارزیابی شده است؛ برخی از این زباله ها با توجه به نوع مواد ذخیره شده در بندر بیروت، از جمله سموم دفع آفات، فرآورده های دارویی، محصولات شیمیایی و صنعتی و انواع مختلف فلزات سنگین، خطرناک هستند. همچنین یکی از دو مرکز مهم دفن زباله شهری در بیروت خسارات جدی متحمل شده و  بحران انباشت زباله را تشدید کرده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب