1401/05/29-14:26

تاج و ماجدی نقش آفرینان سناریوی تعلیق فدراسیون

تاج و ماجدی نقش آفرینان سناریوی تعلیق فدراسیون

برنامه مجله فوتبال با موضوع نامه فیفا و ای اف سی به فدراسیون فوتبال روی آنتن رفت.

به گزارش دولت بهار، در ابتدای برنامه به مشکل ترافیک مسیر های منتهی به ورزشگاه آزادی و سامان دهی هواداران اشاره شد.

نادر فریاد شیران پیشکسوت فوتبال روی خط برنامه گفت: نزدیک به ۱۰۳ سال است که فدراسیون فوتبال تاسیس شده، نزدیک ۷۵ سال است که عضو فیفا و نزدیک به ۶۷ سال است که عضو ای اف سی هستیم و در این یکی دوسال اخیر شاهد این تهدیدات از جانب ای اف سی و فدراسیون جهانی بودیم. آن ها با ما جنگ ندارند بلکه عوامل داخلی ما این جنگ را به دوستان در ای اف سی دیکته می کنند.

او ادامه داد: وحید کردانی،  معاون کنفدراسیون فوتبال آسیا اگر در پی خدمت به طیف خاصی است بهتر است دست از کمک بردارد چون ما به آن نیازی نداریم.  کسانی که در بدنه فدراسیون هستند با دادن این اطلاعات به فیفا و ای اف سی به ما خیانت می کنند. اسرار خانوداه را اعضای خانواده فاش می کنند.

پیشکسوت فوتبال گفت: چطور می فهمند که نامه ای ارسال شده؟ افرادی برای رسیدن به کرسی این کار را می کنند. همین آقایان که الان مشغول کارند نمره قبولی نگرفته اند. افرادی می آیند و برای خود رزومه سازی می کنند. فوتبال از دست غیر فوتبالی ها آسییب دیده است و برخی شان به فوتبال توهین کردند.

فریاد شیران گفت: تاج و ماجدی آدم هایی هستن که در جریان نامه نگاری ای اف سی نقش آفرینی می کنند. ما یادمان نرفته وقتی آقای نبی به طور غیرقانونی دبیر بود خبر را به گوش ای اف سی رساندند.

در ادامه واحدی مجری برنامه بر مواردی که در گذشته منجر به هشدار به فدراسیون فوتبال شده بود مروری کرد.

او گفت: ما ۴ بار به تعلیق تهدید شدیم که ۲ بار آن  در ۴ سال گذشته و به خاطر دخالت نهاد ها بود.

واحدی گفت: ۹ فرودین سال ۹۹، مثلث دبیر کلی فدراسیون فوتبال؛ در این سال محمد مهدی نبی جانشین ابراهیم شکوری شد آن هم به وساطت وزارت ورزش، خود شکوری ۱۶ ماه برخلاف قوانین جانشین محمدرضا ساکت شده بود که باعث ارسال نامه از سوی ای اف سی به فدراسیون شد.

واحدی ادامه داد: در این نامه با اشاره به غیر قانونی بودن انتخابات، فدراسیون فوتبال تهدید به تعلیق شد. همچنین اشاره شده بود که نبی جزء هیئت مدیره پرسپولیس نیز هم هست و این نامه ۲ روز پس از انتصاب نبی ارسال شده بود با امضای دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا و یک تن از مسئولان ایرانی ای اف سی.

۱۳ فروردین ای اف سی نامه دیگری به فدراسیون زد که تشریفات این انتخابات قانونی نیست و صراحتا اشاره کرده بود که ما به تمامی اتفاقات ساختمان فدراسیون مشرف هستیم.

او گفت: وی.کی, نام آشنایی است که در داستان‌های تعلیق نقش ایفا کرده است. خبرگزاری‌ها با جست و جوی نام‌های لیلا صوفی زاده یا هدایت مومنی که از ایرانیان مشغول در‌ ای اف سی بودند سعی در کشف ارتباط آن‌ها با این داستان داشتند، اما در نهایت مشخص شد شخص دیگری پشت ماجراست. ۲۲ مهر ۹۸ رئیس فدراسیون فوتبال وقت نامه‌ای برا‌ی تسلیت درگذشت یکی از مسئولان‌ای اف سی نوشت و این نامه در سایت فدراسیون منتشر شد و در سال ۹۵ نیز یکی از ناظران‌ای اف سی که در انتخابات حضور داشت، آن را عاری از هرگونه مشکلی اعلام کرد.

ناصر ابراهیمی پیشکسوت فوتبال گفت: به روند سال های گذشته نگاه کنید که ما چقدر رئیس و مدیر عوض کرده ایم. به فردی که ریاست می رسد اجازه کار نمی دهند. هر ۴ سال یکبار با عوض شدن رئیس جمهور مدیریت ها عوض می شود زیرا فوتبال سیاسی شده است. الان هم کسانی که بدهی به بار آورده اند به دنبال تصدی مجدد کرسی ریاست هستند.  پشت این ها دلالان هستند. آن ها به اسم مدیر برنامه حتی در فدراسیون فوتبال رخنه کرده اند.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب