1401/05/31-11:12

پلیس پاکستان به دنبال بازداشت عمران خان

 پلیس پاکستان به دنبال بازداشت عمران خان

پلیس پاکستان نخست‌وزیر سابق این کشور را با دلایلی که آن را تروریستی نامید تحت پیگرد قانونی قرار داد.

به گزارش دولت بهار، منابع خبری اعلام کردند «عمران خان» نخست‌وزیر پیشین پاکستان، به دلیل آنچه که مقامات این کشور تهدید مجریان قانون و دادگاه‌ها و سایر نهاد‌های دولتی، تحت قانون ضد تروریسم می‌نامدند، متهم شناخته شد.

به گزارش ایندیپندنت، مقامات پاکستان امروز (دوشنبه) گفتند که پلیس این کشور علیه عمران خان اتهامات تروریستی را مطرح کرده است و همین موجب افزایش تنش‌های سیاسی در این کشور شده است.

گفته می‌شود عمران خان برای بازگشت به مقام خود تظاهرات گسترده‌ای برگزار می‌کند. اتهامات تروریستی علیه عمران خان به دلیل سخنرانی اخیر او در اسلام آباد است که در آن قول داده بود از افسران پلیس و یک قاضی زن شکایت کند و اعلام کرد که یکی از دستیاران نزدیکش پس از دستگیری شکنجه شده است.

منابع خبری اعلام کردند که عمران خان همچنان آزاد و بازداشت او انجام نشده است. همچنین ویدئویی که حزب عمران خان با نام «حزب تحریک انصاف پاکستان» منتشر کرد بیانگر حضور حامیانش در مقابل خانه او برای مقابله با پلیس است.

از سویی دیگر رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان در واکنش به ارائه گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت احتمالی عمران خان  دستگیری وی را خط قرمز خود خواندند. بر همین اساس، شمار زیادی از هواداران حزب تحریک انصاف به نشانه همبستگی با رهبر خود در اطراف محل سکونت وی در بنی گالا تجمع کرده اند.

«فواد چودری»" وزیر اطلاعات سابق پاکستان نیز در توئیتی از حضور عمران خان در محل اقامت خود در بنی گالا خبر داده و نوشته است: چندین نفر از رهبران حزب تحریک انصاف در اینجا حضور دارند و هزاران نفر از حامیان حزب از سرتاسر کشور برای حضور در بنی گالا در حال آمدنند.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب