1399/06/13-20:57

آمریکا ۳ شخص حقیقی و ۱۱ شرکت را به دلیل نقض تحریم‌های ایران تحریم کرد

 آمریکا ۳ شخص حقیقی و ۱۱ شرکت را به دلیل نقض تحریم‌های ایران تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم سه شخص حقیقی و ۱۱ شرکت به دلیل آنچه «تسهیل حمل‌ونقل محصولات پتروشیمی ایران» خوانده است، خبر داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه  نام سه شخص حقیقی و 11 شرکت را به اتهام نقض تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران، به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می‌رود، اضافه کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا در این خصوص منتشر کرده، از بین 11 شرکتی که از امروز نامشان به فهرست شرکت‌های تحت تحریم اوفک افزوده شده است، 6 شرکت شامل شرکت‌هایی از ایران، امارات و چین با شرکت پتروشیمی تریلیانس –که از اوایل سال جاری میلادی تحت تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است- ارتباط دارند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی است که شرکت تریلیانس به فروش محصولات پتروشیمی ایران کمک می‌کند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دلیل تحریم پنج شرکت دیگر نیز «خرید، دریافت، فروش، حمل‌ونقل یا بازاریابی نفت خام و فرآوردهای نفتی ایران» عنوان شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرده است که سه شخص حقیقی تحریم‌شده –که یکی از آنها تبعه ایران و دو نفر دیگر تبعه چین هستند- جزو مدیران ارشد شرکت‌های مذکور بوده‌اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب