1401/06/08-15:57

مقتدی صدر: تحصن کنندگان یک ساعت فرصت عقب نشینی دارند

مقتدی صدر: تحصن کنندگان یک ساعت فرصت عقب نشینی دارند

مقتدی صدر در کنفرانس مطبوعاتی کوتاه که در نجف اشرف برگزار کرد گفت: هواداران جریان صدر باید کاملا از مقابل پارلمان عقب‌نشینی کنند و به تحصن خود پایان دهند.

به گزارش دولت بهار به نقل از العالم، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در کنفرانس مطبوعاتی که در منطقه حنانه نجف اشرف برگزار کرد ضمن عذرخواهی از مردم عراق بابت درگیری‌های رخ داده گفت: از مردم عراق عذرخواهی می کنم که در این جریانات خسارت های زیادی دیده‌اند.

وی افزود: عراق هم‌اکنون گرفتار فساد و خشونت است.

رهبر جریان صدری تصریح کرد که اکنون از انقلاب جریان صدری انتقاد می کنم کما اینکه از انقلاب تشرین هم انتقاد کرده بودم، ریختن خون عراقی ها حرام است.

وی تاکید کرد که جریان صدر منظم و فرمانبردار است و اگر در 60 دقیقه آینده به تجمع خود پایان ندهند، من از آنها برائت می جویم، هواداران جریان صدری باید کاملا از مقابل پارلمان عقب‌نشینی کنند و به تحصن خود پایان دهند.

رهبر جریان صدر عراق افزود: من یک شهروند عراقی هستم و دیگر در سیاست دخالت نمی‌کنم و کناره گیری من از سیاست، یک کناره گیری شرعی براساس موضع مرجعیت دینی است.

وی کناره گیری و عزلت خود از سیاست را نهایی و حتمی دانست و خطاب به هوادارانش در منطقه سبز بغداد افزود: عقب نشینی کنید و من دیگر حتی تظاهرات مسالمت آمیز نمی‌خواهم.

رهبر جریان صدر گفت: من از نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی به خاطر پایبندی به بی طرفی و فرمانده نیروهای مسلح تشکر می کنم.

رهبر جریان صدر عراق افزود: ما امیدوار بودیم که تظاهرات به صورت مسالمت آمیز و نه با سلاح برگزار شود.

مقتدا صدر تحرکات طرفدارانش را «انقلاب» اصلاحات خواند و افزود: انقلابی که با خشونت همراه باشد، انقلاب نیست و من اکنون از انقلاب جریان صدر انتقاد می‌کنم.

واکنش الکاظمی به سخنان مقتدا صدر

نخست وزیر عراق به سخنان مقتدا صدر رهبر جریان صدر واکنش نشان داد و دعوت به گفت وگو برای حل بحران سیاسی این کشور کرد.

به گزارش رسانه های عراقی، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق درباره سخنان ظهر امروز مقتدا صدر رهبر جریان صدر گفت: اقدام مقتدی صدر برای توقف خشونتها، بالاترین نماد از میهن دوستی و حفظ جان هموطنان است.

وی افزود: این سخنان مقتدا صدر همه طرف ها را در برابر یک مسئولیت اخلاقی و ملی جهت توقف تنش سیاسی و امنیتی و آغاز یک گفت و گوی سریع قرار می دهد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب