1401/06/25-17:31

ادای احترام دکتر احمدی‌نژاد بر یادمان مزار شهدای مشروطه و حضور بر مزار هوشنگ ابتهاج + فیلم و تصاویر

 ادای احترام دکتر احمدی‌نژاد بر یادمان مزار شهدای مشروطه و حضور بر مزار هوشنگ ابتهاج + فیلم و تصاویر

دکتر احمدی‌نژاد روز پنجشنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ ضمن ادای احترام بر یادمان مزار شهدای مشروطه که به دست ارتش خونخوار روس به شهادت رسیدند، بر سر مزار هوشنگ ابتهاج نیز حضور یافت.

به گزارش دولت بهار، چهار تن از مشروطه خواهان گیلان، ۱۲ بهمن ۱۲۹۰ هجری خورشیدی به دست ارتش خونخوار روسیه تزاری به شهادت رسیدند.

«یوسف خان جوبنه ای» سرتیپ نظمیه (شهربانی) وقت رشت یکی از این چهار انقلابی بود که به دلیل مقاومت در برابر خواست «نکراسف»، کنسول روسیه در رشت- که مرتب به بهانه های واهی خواستار حبس و تادیب مشروطه خواهان و مجاهدان می شد- محکوم به اعدام شد.

همچنین «صالح خان مژدهی» رسد چی باشی ژاندارمری رشت در کنار «کاظم خان نوکام»، نایب کلانتری سبزه میدان محله کیاب و «ملا عبد العزیز شریعتمدار کرگانرودی» روحانی غیور تالشی که از روحانیان گیلانی مدافع مشروطه بود و در زمان شایع شدن حمله محمدعلی شاه به گیلان، تفنگچیان تالش و مشروطه خواهان را برای مقابله تجهیز کرد، چهار نفری بودند که به شهادت رسیدند.

حضور دکتر احمدی‌نژاد بر مزار هوشنگ ابتهاج

دکتر احمدی‌نژاد همچنین عصر روز گذشته در باغ محتشم رشت بر مزار مرحوم هوشنگ ابتهاج حضور یافت و با قرائت فاتحه‌، نام و یاد این شاعر بزرگ معاصر را گرامی داشت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب