1399/06/16-09:15

روسیه: تمایلی به رقابت تسلیحاتی نداریم

 روسیه: تمایلی به رقابت تسلیحاتی نداریم

وزیر دفاع روسیه با تاکید بر اینکه این کشور هیچ تمایلی برای رقابت تسلیحاتی ندارد، اعلام کرد مسکو به دلیل اقدامات غیردوستانه ناتو مجبور شده است ظرفیت‌های نظامی خود را ارتقا دهد.

به گزارش دولت بهار به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشست خبری با اعلام اینکه ناتو هنوز آماده نیست برای تقویت ثبات منطقه، همکاری سازنده‌ای داشته باشد، تاکید کرد این کشور هیچ تمایلی به مشارکت در رقابت تسلیحاتی ندارد، اما به دلیل اقدامات غیردوستانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی مجبور شده است ظرفیت‌های نظامی خود را ارتقا دهد.

وزیر دفاع روسیه گفت: تمام اقداماتی که به صورت خاص برای تقویت پدافند روسیه انجام شده است از نظر مقیاس محدود بوده و مربوط به خطرات نظامی مدرن است. ما تمایلی به رقابت تسلیحاتی نداریم و برای کاهش تنش‌ها قصد داریم به شفافیت حداکثری درخصوص فعالیت نظامی پای‌بند باشیم.

وی با اشاره به پیشنهاد مسکو به ناتو برای کاهش رزمایش‌های نظامی در بحبوحه بحران کرونا گفت: آن‌ها پاسخ منفی دادند. در حالی که رهبری نظامی روسیه بار‌ها پیشنهاد داده است تا بر سر اقدامات مشترک برای جلوگیری از بروز پیچیدگی‌های بیشتر در روابط به توافق برسیم.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: ناتو هنوز آماده نیست برای تقویت ثبات منطقه، همکاری سازنده‌ای داشته باشد و اخیرا اقدامات جاسوسی هوایی خود را تشدید کرده است.

این در حالی است که روزنامه رسمی «کراسنایا زوزدا» طی گزارشی تاکید کرد که نیرو‌های مسلح روسیه طی هفته گذشته ۴۳ جت خارجی را که در نزدیکی فضای هوایی روسیه مشغول فعالیت‌های شناسایی بودند، رهگیری کرده است.

شب گذشته نیز مرکز کنترل دفاع ملی وزارت دفاع روسیه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هواپیمای جنگنده روسی میگ -۳۱ برای رهگیری یک هواپیمای نیروی هوایی نروژ از دریای بارنتس عبور کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب