1399/06/16-09:45

محکومیت انتقال سفارتخانه‌های صربستان و کوزوو به قدس اشغالی

محکومیت انتقال سفارتخانه‌های صربستان و کوزوو به قدس اشغالی

وزارت خارجه ترکیه تصمیم صربستان و کوزوو برای انتقال سفارتخانه‌های خود از تل‌آویو به قدس اشغالی را محکوم و تاکید کرد هرگونه اقدامی در این باره نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

به گزارش دولت بهار به نقل از آناتولی، در حالی که دونالد ترامپ از تصمیم کوزوو و صربستان برای انتقال سفارتخانه‌های خود از تل‌آویو به قدس اشغالی خبر داده است وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از این موضوع تصمیم این کشور‌ها را محکوم کرد.

صائب عریقات، دبیر کل سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز روز گذشته از تصمیم صربستان برای انتقال سفارت خود به بیت المقدس انتقاد کرد.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه اعلام کرد: ترکیه از تمام کشور‌ها می‌خواهد که از قطعنامه‌های سازمان ملل در این موضوع تبعیت کنند، به وضعیت تاریخی و قانونی قدس احترام بگذارند و از هر گامی که حل مناقشات فلسطین و اسرائیل را سخت‌تر می‌کند، اجتناب نمایند.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه همچنین تاکید کرد: اشغال و الحاق کل شهر قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی، از نظر جامعه جهانی و سازمان ملل مردود است و بار‌ها در قطعنامه‌های مختلف سازمان ملل تاکید شده است که مسئله فلسطین فقط باید از طریق تاسیس دولت فلسطینی مستقل بر مبنای مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی حل شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه همچنین آمده است که هرگونه اقدامی برای انتقال سفارتخانه به قدس اشغالی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

پیش از این نیز احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب تصمیم کوزوو و صربستان برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را محکوم کرد و آن را مخالف قطعنامه‌های سازمان ملل دانست.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب