1399/06/16-14:39

احتمال درخواست غرامت رژیم صهیونیستی از آمریکا

احتمال درخواست غرامت رژیم صهیونیستی از آمریکا

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت اعلام کرد دستگاه شاباک در حال بررسی درخواست غرامت از آمریکا در ازای انعقاد قرارداد تسلیحاتی واشنگتن با امارات است.

به گزارش دولت بهار به نقل از النشره، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» از احتمال درخواست غرامت رژیم صهیونیستی از آمریکا در ازای قرارداد تسلیحاتی واشنگتن با امارات است که به موجب آن ابوظبی سلاح‌های آمریکایی پیشرفته از جمله جنگنده‌های «اف ۳۵» را دریافت خواهد کرد.

این روزنامه نوشت: رایزنی‌هایی در دستگاه امنیت داخلی (شاباک) اسرائیل برای اخذ غرامت از آمریکا در مقابل قرارداد تسلیحاتی آمریکا و امارات در حال انجام است و این در کنار امور دیگری است که اسرائیل از آمریکا می‌خواهد.

به گفته این روزنامه، رژیم صهیونیستی از آمریکا درخواست خواهد کرد که تولید و تجهیز این رژیم به سلاح‌های آمریکایی را در طول سال و در چارچوب کمک‌های نظامی آمریکا افزایش دهد.

یدیعوت آحارانوت افزود: پیشنهاد اسرائیل به دنبال بحران اقتصادی و به دنبال آن کاهش بودجه امنیتی، اهمیت امنیتی و اقتصادی دارد. همچنین این پیشنهاد نشان دهنده این است که مسئولان شاباک دریافته اند که قرارداد تسلیحاتی آمریکا-امارات مسئله‌ای تمام شده است.

پیش‌بینی می‌شود در چارچوب تعهد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه، این رژیم سلاح‌های پیشرفته‌ای را از واشنگتن درخواست کند که تا به امروز به آن‌ها دست نیافته است.

این روزنامه صهیونیستی افزود: دولت ترامپ سعی می‌کند کنگره را قانع کند تا قرارداد فروش سلاح‌های پیشرفته به امارات را تصویب کند و این امر را به وسیله ائتلاف و عادی سازی روابط میان امارت و اسرائیل توجیه خواهد کرد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در پایان با بیان اینکه قرارداد تسلیحاتی جزئی از توافق عادی سازی روابط تل آویو-ابوظبی به صورت رسمی نبوده است، اظهار کرد که عناصر سه گانه ابتکار عمل آمریکا یعنی «تعویق الحاق کرانه باختری، قرار داد تسلیحاتی و عادی سازی روابط» با یکدیگر مرتبط هستند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر حفظ برتری نظامی این رژیم در خاورمیانه تاکید و مخالفت خود با فروش جنگنده‌های «اف ۳۵» آمریکا به امارات را بار‌ها اعلام و عنوان کرده است که این مسئله بخشی از توافق صلح و عادی سازی روابط نبوده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب