1401/07/17-12:50

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی روسیه به زاپروژیا

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی روسیه به زاپروژیا

مقام‌های اوکراینی اعلام کردند که در حمله موشکی شبانه روسیه به شهر زاپروژیا در جنوب شرق اوکراین، ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش دولت بهار، «آناتولی کورتیِف» دبیر شورای شهر زاپروژیا اعلام کرد در حمله موشکی گسترده روسیه به این شهر، ۱۷ نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی حمله موشکی شبانه به زاپروژیا، به چند ساختمان مسکونی و خیابان در یک منطقه مسکونی آسیب وارد شد. طبق این گزارش، پنج خانه شخصی ویران شده و به حدود ۴۰ خانه خسارت وارد شده است.

این مقام اوکراینی در ادامه گفت کارگران شهرداری برای پاکسازی آوار در محل حمله شروع به کار کرده‌اند اما کمبود نیرو وجود دارد.

به نوشته الجزیره، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین هم اعلام کرد ده‌ها نفر در گلوله‌باران شبانه روسیه به شهر زاپروژیا در جنوب شرقی اوکراین کشته شدند.

وی افزود: اطلاعات درباره قربانیان در حال تایید است اما تاکنون می‌دانیم که ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از مقام‌های اوکراینی در گزارشی نوشت: دستکم ۱۲ نفر در نتیجه گلوله‌باران زاپروژیا در ساعات اولیه یکشنبه کشته شده و ۴۹ نفر از جمله شش کودک در بیمارستان بستری شدند.

طبق این گزارش، شهر زاپروژیا در ۵۲ کیلومتری بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا (نیروگاه زاپروژیا) قرار دارد. پیش‌تر، گلوله‌باران شبانه شنبه برق نیروگاه زاپروژیا را قطع کرد.

بخش‌هایی از منطقه زاپروژیا از جمله این نیروگاه از روزهای اول درگیری‌ها در اوکراین تحت کنترل روسیه قرار دارد اما شهر زاپروژیا مرکز این منطقه همچنان تحت کنترل طرف اوکراینی است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب