1401/07/24-16:02
ادعای آمریکا:

ارسال موشک های بالستیک ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین

ارسال موشک های بالستیک ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین

پس از طرح ادعای ارسال پهپاد‌های ایرانی به جنگ اوکراین از سوی منابع آمریکایی، این بار منابع آمریکایی مدعی ارسال موشک‌های بالستیک زمین به زمین ایرانی به روسیه برای موشکباران شهر‌های اوکراین شده اند.

به گزارش دولت بهار، روزنامه واشنگتن پست آمریکا به نقل از منابع دولتی آمریکا که نامی از آنها نبرده، مدعی نهایی شدن توافق ایران و روسیه برای فروش موشک های زمین به زمین فاتح - 110 و ذوالفقار ایرانی با برد 300 تا 700 کیلومتر برای استفاده در جنگ اوکراین شده است.

واشنگتن پست به نقل از گزارش اطلاعاتی یک کشور متحد نزدیک آمریکا در منطقه که مسایل مربوط به انتقال ادوات نظامی و تسلیحاتی ایران را زیر نظر دارد، مدعی شده: در نشانه ای آشکار از گسترش نقش ایران به عنوان تامین کننده نظامی مسکو، تهران در 18 سپتامبر گذشته (1 ماه پیش) مقاماتی را به روسیه اعزام کرد تا شرایط ارسال تسلیحات دیگر ایرانی از جمله دو نوع موشک زمین به زمین (فاتح-110 و ذوالفقار) به روسیه را نهایی کنند.

بنا بر مدعای گزارش واشنگتن پست: یک ارزیابی اطلاعاتی که در روزهای اخیر با مقامات اوکراینی و آمریکایی به اشتراک گذاشته شده است، ادعا می‌کند که صنعت تسلیحات ایران در حال آماده‌سازی اولین محموله موشک‌های فاتح-110 و ذوالفقار، دو موشک بالستیک کوتاه برد معروف ایرانی است که می‌توانند اهدافی را در فواصل 300 و 700 کیلومتری هدف قرار دهند. در صورت انجام این معامله، این نخستین مورد از تحویل چنین موشک هایی به روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین خواهد بود.

منابع ادعایی همچنین به واشنگتن پست گفته اند ایران همچنین در حال آماده سازی تحویل سری جدید هواپیماهای بدون سرنشین برای روسیه، از جمله ده ها پهپاد مهاجر-6 و تعداد بیشتری از پهپادهای شاهد-136 است.

منابع غربی اخیرا در گزارش هایی ادعا کرده اند که ذخائر موشکی و تسلیحاتی روسیه در جنگ ماه های اخیر در اوکراین ته کشیده و مسکو به دنبال خرید موشک از منابع خارجی و از کشورهای متحد و دوست خود است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب