1401/07/25-13:27

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تا دی‌ماه رفع تعلیق می‌شود

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تا دی‌ماه رفع تعلیق می‌شود

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال از رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران تا اوایل دی‌ماه خبر داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، تلاش فدراسیون فوتبال برای رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ادامه دارد. کمیته‌ای که اسفند سال گذشته از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل نادیده گرفتن مقررات جهت صدور مجوز حرفه‌ای تعلیق شده بود.

پس از تعلیق کمیته ایران، کارگروه صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های فوتبال آسیا خواستار چندین اصلاحیه توسط ایران در اجرای فرایند اصلی صدور مجوز حرفه‌ای شد تا از بروز اتفاقات این چنینی جلوگیری شود.

در این راستا در جلسه امروز کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا موضوع تمدید تعلیق یکساله کمیته صدور مجوز فدراسیون فوتبال کشورمان که به تصویب کمیته صدور مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده بود، مطرح شد.

البته با اعتراض صورت گرفته از سوی فدراسیون فوتبال، در نهایت مدت این تعلیق از یکسال به دوماه کاهش یافت تا در این مدت برنامه‌های آتی مربوطه در این مورد بررسی و تصمیم گیری صورت پذیرد.

مصطفی زارعی، مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، درباره تصمیم امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: بر اساس تصمیمی که امروز گرفته شد، مقرر شده است که بازرسان AFC پس از سفر به ایران تا دو ماه آینده گزارش‌شان را ارائه بدهند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا رای به رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بدهد.

زارعی افزود: نمایندگان AFC قرار بود این هفته به ایران بیایند که سفرشان لغو شد و ما منتظر هستیم که تاریخ جدیدی برای حضور این نمایندگان جهت تهیه گزارش درباره رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اعلام شود. البته مدارک لازم برای رفع تعلیق را ارسال و نواقص را اصلاح کرده‌ایم.

مدیر صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با توجه به تصمیم امروز  AFC و فرصت دو ماهه‌ای که داده شده است، پیش بینی می‌شود تا اوایل دی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران رفع تعلیق شود تا تیم‌های ایرانی مشکلی برای اقدام جهت گرفتن مجوز حرفه‌ای نداشته باشند.

 گفتننی است فرایند صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها برای سال آینده از بهمن‌ماه آغاز می‌شود و باشگاه‌ها فرصت دارند تا فروردین‌ماه مدارک لازم را در سامانه ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است، بارگذاری کنند. AFC  از اردیبهشت ۱۴۰۲ بررسی مدارک را آغاز و دهم خرداد نتیجه را اعلام می‌کند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب