1401/07/26-08:30

رابرت مالی: احیای توافق هسته‌ای حتی در دستور کار نیست

رابرت مالی: احیای توافق هسته‌ای حتی در دستور کار نیست

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با بیان اینکه دیپلماسی بهترین راه در قبال عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، گفت که اکنون احیای توافق حتی در دستور کار و تمرکز واشنگتن نیست.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت و گو با شبکه سی‌ان‌ان در عین حال گفت که دولت بایدن همچنان معتقد است که دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است.

وی اعلام کرد: گفت وگوها متوقف شده و به بن‌بست رسیده‌اند و هیچ حرکتی نمی‌کنند و به همین دلیل دیگر در تمرکز ما نیستند.

مذاکره کننده ارشد آمریکا در گفت وگوهای غیرمستقیم با ایران اضافه کرد: ایران طی دو ماه گذشته موضعی را اتخاذ کرد که با بازگشت به توافق در تناقض بود.

وی اعلام کرد آنها خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند که هیچ ارتباطی با برجام ندارد.

رابرت مالی در تدام حمایت دولت بایدن از ناآرامی‌ها در ایران نیز مدعی شد، سیاست ما تغییر حکومت از طریق تحریکات واشنگتن نیست. این سیاست ما نیست، سیاست واشنگتن دفاع و حمایت از حقوق اساسی شهروندان ایرانی است.

رابرت مالی همچنین درباره ادعای ارسال پهپادهای ایران به روسیه گفت از طریق تحریم روس‌ها، ایرانی‌ها یا هرکسی که در انتقال تسلیحات نقش داشته باشد، رسیدن پهپادهای ایران به روسیه را متوقف می‌کنیم.

وی افزود که هر کاری بتوانیم برای متوقف کردن ارسال پهپادهای ایران به روسیه انجام می‌دهیم.

این مقام دولت بایدن اضافه کرد مطمئن هستم که اتحادیه اروپا هم به همین نتیجه خواهد رسید و انتقال پهپادها را تحریم خواهد کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب