1399/06/17-15:13

۹۵ درصد زوجین نابارور قابل درمان اند

 ۹۵ درصد زوجین نابارور قابل درمان اند

دکتر احمد وثوق: مشکل ناباروری زوجین اگر اساسی نباشد با استمرار درمان نتیجه می‌گیرند. این میزان بیش از ۹۵ درصد است.

به گزارش دولت بهار، رئیس مرکز ناباروری پژوهشگاه رویان در گفتگو با صدا و سیما، با بیان اینکه یکی از مشکلات روز همه جوامع مشکل ناباروری است افزود: آمارهای بین المللی می گوید در سطح جهان حدود 15 درصد از زوجین در سن باروری دچار مشکل ناباروری هستند که با تفاوت های در علل آن این آمار در جوامع پیشرفته، در حال توسعه و عقب افتاده ثابت است.
دکتر احمد وثوق با بیان اینکه در ایران کمی بیشتر از شاخص جهانی مشکل ناباروری داریم گفت: از آنجایی که جمعیت کشور ما جمعیت جوانی است مشکل ناباروری در ایران به شکل جدی تری خودش را نشان می دهد و می طلبد همه پزشکان، دولتمردان، قانونگذاران و مراکز علمی با عزمی جزم تر بتوانیم این معظل را مدیریت کنیم تا مشکل ناباروری را در کشور تقلیل دهیم و زوجین نابارور را درمان کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال آمار ناباروری در ایران چه میزانی است گفت: ماهنوز نتوانسته ایم آماری از سطح کشور داشته باشیم مطالعاتی در حال انجام است و قرار است شیوع ناباروری در ایران استخراج شود ولی در مطالعات محدودی که شده این میزان مقداری از سطح بین المللی بالاتر است.
وی در خصوص علل ناباروری هم در کشور گفت: قسمتی از آن به شیوه زندگی افراد در کشور ما بر می گردد که مسائل آلوده کننده شغلی، مشکلات روحی و روانی و جنبه های خاصی که بر زندگی هموطنان حاکم است مثل مشکلات اقتصادی و برخی از مسائل دیگر که سبب شده این مشکل قدری در کشورما جدی تر باشد.
رئیس مرکز ناباروری پژوهشگاه رویان گفت: یکی از دلایل دیگر هم این است که سن ازدواج در کشور بالا رفته و در کنار آن سن فرزند آوری هم بالا رفته است زوجین دیر به فکر فرزنددار شدن می افتند و این امر باعث می شود که سخت صاحب فرزند شوند.
آقای دکتر وثوق افزود: زوجین باید تغذیه مناسب داشته باشند، چاقی یکی از گرفتاری هایی ست که جامعه ما بشدت گرفتار آن شده است و ثابت شده است که چاقی عامل مؤثری در شدت گرفتن ناباروری است.
وی در خصوص راه های درمان زوجین نابارور گفت: مراکز خوبی در کشور در حال فعالیت هستند، پژوهشگاه درمان ناباروری رویان بار سنگینی از درمان ناباروری در کشور را بر دوش می کشد و ثمره فعالیت هایش تا کنون تولید بیش از 35 هزار فرزند متولد شده سالم است.
رئیس مرکز ناباروری پژوهشگاه رویان با تأکید براینکه در سایه لطف خدا می توانیم سخت ترین زوج های نابارور را درمان کنیم گفت: تنها 5 درصد از زوجین مشکلات جدی دارند که امیدواریم با کمک گرفتن از دانش سلول های بنیادی در کنار سایر روش های درمانی در آینده ای نزدیک بتوانیم بگوییم که ما اساساً همه نوع ناباروری را می توانیم درمان کنیم حتی ناباروری هایی که زوجین به طور کامل عقیم هستند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب