1401/08/04-09:31

تعهد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بر پاسخ قوی به هرگونه آزمایش هسته‌ای کره شمالی

تعهد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بر پاسخ قوی به هرگونه آزمایش هسته‌ای کره شمالی

ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی روز چهارشنبه هشدار دادند که اگر کره شمالی هفتمین آزمایش بمب اتمی را انجام دهد، پاسخی قوی و بی نظیر ضروری خواهد بود.

به گزارش دولت بهار به نقل از رویترز، واشنگتن و متحدانش بر این باورند که کره شمالی ممکن است آزمایش بمب هسته‌ای را از سر بگیرد. چو هیون دونگ، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی، در یک کنفرانس خبری در توکیو گفت: «ما توافق کردیم که اگر کره شمالی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد، پاسخی قوی و بی‌نظیر ضروری است.»

شرمن این آزمایش را «بی‌ملاحظه و عمیقاً بی‌ثبات‌کننده برای منطقه» خواند و گفت: «ما از کره شمالی می‌خواهیم که از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر خودداری کند.

کره شمالی در سال جاری آزمایش‌های تسلیحاتی را با سرعت انجام داده و بیش از ۲۲ موشک بالستیک شلیک کرده است، از جمله یکی از آنها که بر فراز ژاپن پرواز کرد.

پیونگ یانگ  خشمگین از فعالیت‌های نظامی کره جنوبی، هفته گذشته صدها گلوله توپ را در سواحل خود شلیک کرد و آن را هشداری جدی به همسایه خود در جنوب خواند. در ماه سپتامبر، ناو یو اس اس رونالد ریگان و کشتی های همراه با نیروهای کره جنوبی تمرینات نظامی مشترکی را در پاسخ به آزمایش موشک بالستیک کره شمالی انجام دادند که اولین آموزش نظامی مشترک آنها با یک ناو هواپیمابر آمریکایی از سال ۲۰۱۷ بود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب