1401/08/10-18:15

فواد حسین: دخالت‌های ترکیه و ایران در عراق غیر قابل قبول است

فواد حسین: دخالت‌های ترکیه و ایران در عراق غیر قابل قبول است

«فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد پرونده عراق «حضوری قوی» در نشست امروز سران اتحادیه عرب در الجزایر خواهد داشت.

به گزارش دولت بهار به نقل از الفرات، فواد حسین طی گفت‌وگوی مطبوعاتی در حاشیه مشارکت هیات عراقی در نشست اتحادیه عرب در الجزایر گفت: پرونده عراق حضوری قوی در این نشست خواهد داشت و تصمیماتی در مخالفت با دخالت در امور عراق گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق گام‌های بیشتری برای صیانت از نهادهای دیپلماتیک و دولتی اتخاذ خواهد کرد، گفت: برخی گروه‌ها در تلاش برای ایجاد آشوب مسلحانه در عراق بودند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با تاکید بر مخالفت با دخالت‌های ایران و ترکیه در عراق اظهار داشت:« این دخالت‌ها غیر قابل قبول است و بغداد در تلاش برای حل موارد اختلافی با ایران و ترکیه از طریق گفت‌وگو است.»

فواد حسین با بیان اینکه ما مخالف تبدیل عراق به صحنه منازعات منطقه‌ای و بین‌المللی هستیم، گفت: دولت عراق خواهان تداوم بهبود مناسبات با کشورهای همسایه است و پیام بغداد، پیام صلح و همبستگی برای مقابله با چالش‌هاست.

وی درباره روابط با عربستان تاکید کرد: عربستان کشوری مهم است و روابط بغداد با آن بسیار مهم است و دولت عراق در تلاش برای حفظ این مناسبات است.

وزیر امور خارجه عراق تصریح کرد: بغداد به توافق راهبردی با ایالات متحده امریکا پایبند است اما اختلافاتی با واشنگتن درخصوص سیاست‌هایش با کشورهای همسایه دارد.

فواد حسین درباره مناسبات بغداد و اربیل گفت: کمی پیش از تشکیل دولت جدید، توافقی جامع بر سر پرونده‌های متعدد از جمله رابطه میان اربیل و بغداد امضا شد و توافق کردیم همه مشکلات اقلیم کردستان از جمله پرونده نفت و امنیت حل و فصل شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب