1399/05/04-11:34

هدف آمریکا، فریب سامانه دفاعی سوریه برای شلیک به هواپیمای ایرانی بود

هدف آمریکا، فریب سامانه دفاعی سوریه برای شلیک به هواپیمای ایرانی بود

سفیر سوریه در لبنان هدف جنگنده‌های آمریکا از تعرض به هواپیمای مسافربری ایران را فریب پدافند هوایی سوریه دانست.

به گزارش دولت بهار به نقل از شبکه تلویزیونی العالم‏‏، علی عبدالکریم، سفیر سوریه در لبنان تاکید کرد هدف آمریکا از تعرض به هواپیمای مسافربری ایران، فریب سامانه دفاعی سوریه برای شلیک به هواپیمای مذکور بود.

سفیر سوریه در لبنان در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم درباره تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت‏، هدف از این کار فریب دادن پدافند سوریه با هدف شلیک به هواپیمای مسافربری ایران بود، اما پدافند و رادار‌های سوریه فریب این بازی را نخوردند و به باور من این بازی کثیف و خطرناک پیامد‌های معکوسی برای طراحان آن و هواپیما‌های آمریکایی داشت.

پنجشنبه شب دو جنگنده آمریکایی با نزدیک شدن خطرناک به هواپیمای مسافربری شرکت ماهان جمهوری اسلامی ایران که از خط هوایی سوریه قصد ورود به لبنان را داشت موجب آسب رسیدن به تعدادی از مسافران شد.

 سخنگوی سنتکام ادعا کرد که جنگنده‌های آمریکایی در ماموریت هوایی روتین خود در مجاورت پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان از فاصله‌ای ایمن کرده اند.

 سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این ادعا را مضحک دانسته و چنین اقدامی را واجد خلاف‌های پیاپی توصیف کرد.

او گفت: حضور نیرو‌های آمریکایی در سوریه غیرقانونی است و در پی آن ماموریت هوایی جنگنده‌های آنان نیز غیرقانونی است. از آن مهم‌تر هیچ کس به آمریکا چنین اجازه‌ای نداده است که هواپیما‌های مسافربری را به وسیله جنگنده‌های نظامی خود روی آسمان بازرسی کند. چنین کاری هم غیرقانونی، هم خطرناک و هم بازی با جان انسان‌های بیگناه است به خصوص که برخلاف ادعای انجام شده، فاصله امن اصلا رعایت نشده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب