1401/08/13-23:46

شیخ الازهر: با آغوش باز آماده برگزاری گفتگوی جدی اسلامی ـ اسلامی با برادران شیعه هستیم

شیخ الازهر: با آغوش باز آماده برگزاری گفتگوی جدی اسلامی ـ اسلامی با برادران شیعه هستیم

شیخ الازهر گفت که «به همراه علمای الازهر و شورای حکمای مسلمین آماده برگزاری گفتگوی جدی اسلامی- اسلامی با برادران شیعه هستیم».

به گزارش دولت بهار به نقل از رای الیوم، «شیخ احمد الطیب» که امروز(جمعه) در اجلاس گفتگوی «شرق و غرب به خاطر همزیستی مسالمت آمیز انسانی» در بحرین سخن می گفت، علمای اسلامی در سراسر جهان از همه طوایف مختلف را «به تسریع در برگزاری گفتگوی جدی اسلامی- اسلامی به خاطر ایجاد وحدت، همگرایی و شناخت یکدیگر و رد تفرقه، فتنه و درگیری های فرقه ای دعوت کرد».

الطیب که در حضور پاپ فرانسیس سخن می گفت، اظهار داشت:«برادرانمان از مسلمانان شیعه را به برگزاری چنین گفتگویی دعوت می کنم و به آنها می گویم که من به همراه علمای ارشد الازهر و شورای حکمای مسلمین با آغوش باز  آماده برگزاری چنین جلسه ای و نشستن با همدیگر بر سر یک سفره هستیم».

وی هدف برگزاری چنین جلسه ای را «عبور از صفحات گذشته، تقویت امور اسلامی و وحدت مواضع اسلامی» عنوان کرد و پیشنهاد کرد که «تصمیمات آن روی توقف گفتمان های نفرت پراکنی متقابل و روش های تحریک و تکفیر و لزوم گذر از درگیری های تاریخی و معاصر تاکید داشته باشد».

شیخ الازهر همچنین تاکید کرد که «لازم است گوش دادن به فراخوان های تفرقه و چنددستگی و هشدار نسبت به افتادن در دام دستکاری ثبات ملت ها، بهره برداری از دین در ایجاد تنش های ملی و مذهبی، دخالت در امور کشورها و تعدی به حاکمیت و تمامیت ارضی آنها بر مسلمانان ممنوع شود».

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب