1401/08/14-15:17
دکتر علیرضابیگی:

اصل ۲۷ قانون اساسی برگزاری تجمعات برای عموم مردم را به رسمیت می شناسد

اصل ۲۷ قانون اساسی برگزاری تجمعات برای عموم مردم را به رسمیت می شناسد

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: استناد به آئین نامه وزارت کشور برای برخورد با تجمعات مردمی، درست نیست و باید بسترهای قانونی لازم برای برگزاری تجمعات پیش بینی شود.

به گزارش دولت بهار، احمد علیرضابیگی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه باید به اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی توجه داشته و ساز وکارهای شکل گیری تجمعات بر پایه مطالبات سیاسی، اجتماعی و صنفی مردم را در بستر قانونی فراهم کنیم، گفت: امروز دستگاه قضایی ما با توسل به کدام قانون، برگزاری تجمعات را قانونی یا غیر قانونی تلقی می کند؟ بخش عمده ای از تجمعاتی که در کشور ما رخ می دهد صنفی یا کارگری است که بعضا خسارت هایی هم به همراه دارد اما استناد به آئین نامه وزارت کشور برای برخورد با تجمعات صورت درستی ندارد.

نماینده تبریز ادامه داد: اصل ۲۷ قانون اساسی برگزاری تجمعات را برای عموم مردم به رسمیت شناخته است و در خصوص لزوم اخذ مجوز نیز سخنی نگفته است. رویه ای که امروز در خصوص تجمعات دنبال می شود خلاف قانون اساسی است.

علیرضا بیگی بیان کرد: در دولت آقای روحانی نیز یک آئین نامه در خصوص برگزاری تجمعات به تصویب رسید و مکان هایی را برای برگزاری تجمعات در تهران و شهرستان ها تعریف کرد اما دیوان عدالت اداری به واسطه اینکه برگزاری این تجمعات موکول به تحصیل اجازه از وزارت کشور شده بود آن را خلاف قانون اساسی تشخیص داد و آن را رد کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب