1401/08/16-12:00

از ابتدای ۲۰۲۲، ۲۱۹ تن کشته و ۴۲۴ تن در یمن زخمی شده‌اند

 از ابتدای ۲۰۲۲، ۲۱۹ تن کشته و ۴۲۴ تن در یمن زخمی شده‌اند

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد، در جریان جنگی که از هشت سال پیش در کشور ادامه دارد، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۲۱۹ تن کشته و ۴۲۴ تن در یمن زخمی شدند.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری المسیره، مرکز مین زدایی وابسته به انصارالله اعلام کرد، در جریان عملیات ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان در ماه اکتبر ۱۸ یمنی کشته و ۲۸ تن دیگر زخمی شدند.

این مرکز اعلام کرد، در مجموع از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۲۱۹ تن کشته و ۴۲۴ تن دیگر زخمی شدند.

مرکز مین زدایی صنعا اعلام کرد، به دنبال تهیه مین یاب برای کاهش تعداد قربانیان در مناطق آلوده به مین است و هنوز پاسخی از سوی برنامه توسعه سازمان ملل در مورد این دستگاه‌ها دریافت نکرده است.

این مرکز، ائتلاف عربی را به ممانعت از ورود دستگاه‌های مین یاب به یمن متهم و اعلام کرد، تداوم این ممانعت، سنگ اندازی در برابر اقدامات انسانی است و اینکه ائتلاف عربی به صورت عامدانه می‌خواهد با این اقدام یمنی‌های بیشتری آسیب ببینند.

مرکز مین زدایی صنعا اعلام کرد، قطعنامه شماره ۲۶۴۳ شورای امنیت مأموریت هیئت توافق حدیده را برای نظارت بر حذف مین‌ها و بمب‌های خوشه‌ای در استان حدیده مشخص کرده است و تهیه دستگاه مین‌یاب کمترین کاری است که این هیئت می‌تواند انجام دهد.

روز پنج‌شنبه سازمان ملل اعلام کرد، در مدت زمان آتش‌بس شش ماهه در یمن ۹۵ تن بر اثر مین‌ها و مهمات منفجر نشده کشته و ۲۴۸ تن زخمی شدند.

در جنگ یمن تا اواخر سال ۲۰۲۱، ۳۷۷ هزار تن کشته شدند و این جنگ خسارت اقتصادی سنگینی بر جای گذاشت که حدود ۱۲۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و طبق اعلام سازمان ملل ۸۰ درصد مردم یمن نیز به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب