1401/08/19-10:56

دکتر احمدی نژاد: هر اندیشه، عمل و ساختاری که آزادی انسان را محدود کند، قطعا شیطانی است

دکتر احمدی نژاد: هر اندیشه، عمل و ساختاری که آزادی انسان را محدود کند، قطعا شیطانی است

با حضور دکتر احمدی نژاد و چند تن از اندیشمندان آمریکایی، میزگردی به ابتکار موسسه تواردز تومارو (به سوی فردا) برگزار شد که طی آن درباره آینده جهان و چالش های مهم پیش روی آن، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و شرکت کنندگان دیدگاههای خود را در این خصوص تشریح کردند.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمدی نژاد طی سخنانی که در یک کنفرانس مجازی با شرکت سه تن از متفکرین آمریکایی برگزار شد، انسان را معادل اندیشه دانست و گفت: عقلانیت چیزی جز قواعد حاکم بر اندیشیدن نیست و هرگاه اندیشه در چارچوب عقلانیت انسانی حرکت کند، محصول آن به نفع همگان و در خدمت تک تک انسانها خواهد بود و هرجا که اندیشه از مسیر عقلانیت خارج شود، لاجرم در برابر حقوق و منافع انسان ها قرار می گیرد، بنابراین اندیشه ای که تبعیض، تجاوز، ظلم و اشغالگری را توجیه و انسانها را تحقیر می کند، همان اندیشه و عمل شیطانی است و باید توجه داشت که اراده شیطانی می تواند خود را در قالب یک امپراطوری و هژمونی یا در قالب یک نظام سیاسی بروز دهد و اقداماتش را جلو ببرد.

وی در این میزگرد که ۱۳ مرداد ماه گذشته و به ابتکار موسسه "توواردز تومارو" (به سوی فردا) برگزار شد، بر تساوی زن و مرد در برخورداری از حقوق اساسی مانند آزادی، کرامت و مسئولیت های اجتماعی تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم که خدا انسانها را بصورت زوجی خلق کرده است. یعنی زن و مرد با وجود تفاوت های جسمی و جنسی با هم یک موجود هستند. این تفاوت ها موجب تعامل و تکامل زن و مرد به عنوان پایه جامعه انسانی است. این دو بدون هم دوام و استمراری ندارند و بسیاری از استعدادهای آنان در کنار هم شکوفا می شود. آن دو مکمل یکدیگرند و هیچکدام بر دیگری برتری ندارند.

دکتر احمدی نژاد به مواجهه و مقابله مستمر و متنوع شیطان با انسان اشاره کرد و گفت: شیطان در نقطه مقابل انسان قرار دارد و به تناسب رشد انسانها، روش های خود را نیز تغییر می دهد. امروز انسان ها رشد کرده اند و نیازمند قواعد و مناسبات اجتماعی در مقیاس جهانی هستند و شیطان هم در همین سطح، به مقابله با انسان می پردازد. بسیاری از افراد با ظاهری انسانی مرتکب اعمال شیطانی می شوند. شیطان ممکن است حتی یک نظام به ظاهر فکری را طراحی کند و در برابر انسانها قرار بدهد. هر عمل، ادعا و سازوکاری که به دنبال محدود کردن انسان، جلوگیری از شکوفایی و اراده ورزی انسانها باشد و هر اندیشه و ساختاری که بخواهد انسانها را کوچک کند و به اسارت دربیاورد و مانع از شکوفایی استعدادهای بی نهایت انسانها بشود، آن اندیشه، ساختار و عمل ناشی از آن قطعا شیطانی است.

خادم ملت ایران از انسان به عنوان عنصر و موضوع اصلی در این جهان یاد کرد و با تاکید بر فطرت مشترک همه انسانها گفت: فطرت انسان حقیقت طلب، عدالت جو ، آزادی خواه و به دنبال کرامت است و با ظلم، تبعیض و فشار نیز سر ستیز دارد. نقطه فریب شیطان آنجاست که انسان را در برابر خدا تعریف می کند، در حالی که انسان جلوه خداست و از  او جدا نیست، خدا در وجود انسان متجلی می شود و اصلا انسان آمده است تا خدا را معرفی کند، بنابر این انسان هر چقدر بزرگتر، قدرتمندتر ، عالم تر ، خلاق تر، حکیم تر، فکورتر و اندیشمندتر باشد بهتر می تواند خدا را معرفی کند. ما هم دنبال بزرگی انسان هستیم و معتقدیم که فطرت الهی انسان در واقع حضور و تجلی خدا در وجود انسان است.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: آزادی، عدالت، کرامت، وفاداری، صداقت و مهربانی، از جمله ارزش های مشترک و فطری انسانی است و تجلی آنها در وجود انسان موجب سعادت و رستگاری او می شود، بنابراین هیچکس حق ندارد آزادی انسانها را محدود یا شخصیت آنها را تحقیر و تخریب کند‌، این در حالیست که رهبران نظام سلطه جز محدود کردن آزادی، تخریب شخصیت و کرامت انسانی و همچنین انحراف در مناسبات و اقدام در نقطه مقابل عدالت، کار دیگری ندارند و نقطه اصلی عزیمت آنها نیز محدود کردن آزادی و اراده ورزی انسانهاست.

این میزگرد که روز ۱۳ مرداد ماه گذشته برگزار شده بود در وبسایت کالچر وارز نیز منتشر شده است.

متن کامل این گفت و گو که از سوی موسسه توواردز تومارو منتشر شده، متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

لینک مشاهده میزگرد

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب