1399/06/19-19:41

مهلت پذیره نویسی پالایشی یکم تا ۲۶ شهریور تمدید شد

مهلت پذیره نویسی پالایشی یکم تا ۲۶ شهریور تمدید شد

سازمان خصوصی سازی از تمدید مهلت پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم تا ساعت پایانی روز چهارشنبه ۲۶ شهریور خبر داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از سازمان خصوصی سازی، سرپرست مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از تمدید مهلت پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم خبر داد.

در نامه این مدیریت خطاب به شرکت تأمین سرمایه نوین آمده است: با توجه به درخواست ارائه شده مبنی بر تمدید دوره پذیره نویسی به منظور بهره مندی متقاضیانی که تا کنون فرصت خرید واحدهای سرمایه گذار صندوق مذکور را نداشته اند، تمدید پذیره نویسی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۶ شهریور امسال با رعایت سایر قوانین و مقررات از نظر این سازمان بلامانع است.

یادآوری می‌گردد هرگونه فعالیت جهت جمع آوری منابع لازم صندوق و تبلیغات احتمالی در این راستا نباید مغایر با مفاد اساسنامه و امیدنامه و قوانین و مقررات مرتبط باشد.

گفتنی است در اجرای جز (۲) بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و مصوبات هیأت وزیران در این زمینه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری، بخشی از سهام خود در شرکت پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت تهران را از طریق سازمان خصوصی سازی (به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران) واگذار کرده است که جزئیات این پذیره نویسی بدین شرح است:

- سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی ایرانی) در مجموع دو صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی، پنجاه میلیون ریال (پنج میلیون تومان) تعیین شده است. پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

- پس از اتمام پذیره نویسی و اخذ مجوز فعالیت صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادار، سهام موضوع فعالیت این صندوق با اعمال ۲۰ درصد تخفیف به قیمت پایانی سهم در روز معاملاتی قبل از شروع پذیره نویسی توسط سازمان خصوصی سازی به صندوق واگذار خواهد شد.

- حداکثر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی ایرانی دارای کد ملی، پس از کسر میزان سرمایه گذاری همان فرد در صندوق دارا یکم، ۵۰۰ واحد سرمایه‌گذاری است.

- پذیره‌نویسی به صورت همزمان از طریق بورس اوراق بهادار تهران و شبکه بانکی کشور برای هر شخص حقیقی دارای کد ملی امکان پذیر است.

- پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری موضوع این دستورالعمل صرفاً شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی و یا اتباع خارجی نمی‌توانند در این پذیره نویسی شرکت نمایند.

- پذیره‏ نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) صرفاً از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‌های آنلاین معاملاتی صورت می‌گیرد. اشخاص فاقد کد معاملاتی (کد بورسی) می‌توانند از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌های منتخب برای خرید واحدها اقدام نمایند. هر شخص می‌تواند صرفاً یکی از این دو روش را انتخاب نماید.

- اکیداً توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هموطنان جز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و کارگزاری‌ها پرهیز نموده و پذیره ‏نویسی را از طریق مراجعه غیرحضوری به کارگزاری‌ها و سامانه‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌های غیرحضوری بانک‌ها انجام دهند.

- متقاضیان دارای حساب در هر یک از بانک‌های منتخب می‌توانند از طریق مراجعه به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری که توسط بانک‌های مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد و با ورود حداقل اطلاعات مورد نیاز، نسبت به پذیره نویسی واحدهای سرمایه‏ گذاری مزبور اقدام نمایند. چنانچه متقاضی به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک منتخبی که در آن بانک فاقد حساب است مراجعه نماید، بانک‌ها مکلف به پذیرش و دریافت اطلاعات وی هستند.

- انجام ثبت نام اولیه (حداقل تا ابتدای مرحله احراز هویت) در سامانه سجام به نشانی https://www.sejam.ir صورت می‌پذیرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب