1399/06/19-23:02

عقب نشینی تشکیلات خودگردان از موضع ضد اماراتی

 عقب نشینی تشکیلات خودگردان از موضع ضد اماراتی

گزارش بدون منبع خبرگزاری رویترز نشان می دهد که «محمود عباس» رئیس «تشکیلات خودگردان فلسطین» تحت فشار کشورهای عضو «اتحادیه عرب» از موضع خود در مورد توافق امارات و رژیم صهیونیستی کوتاه آمده است.

به گزارش دولت بهار، خبرگزاری « رویترز» امروز چهارشنبه در گزارشی مدعی شده که پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده توسط سفیر تشکیلات خودگردان در اتحادیه عرب شامل درخواستی مبنی بر محکومیت یا اقدام علیه اماراتی‌ها به علت توافق با رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا، نمی‌شود.

همچنین بر اساس این ادعا، تشکیلات خودگردان فلسطینی پیش از جلسه امروز اتحادیه عرب در مورد توافق عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل، انتقادات خود نسبت به این مساله را کاهش داده است. محمود عباس هم دستوری را در راستای جلوگیری از بیانیه‌ها یا اقدامات علیه دیگر رهبران عربی از جمله سران اماراتی ابلاغ کرده است.

طبق این گزارش، در پیش‌نویس این قطعنامه که امروز در اتحادیه عرب مورد بحث قرار می‌گیرد، آمده است که توافق امارات- اسرائیل اجماع عربی بر سر مساله فلسطین را تضعیف نمی‌کند و قضیه فلسطین قضیه تمام ملت‌های عربی است.

در ادامه پیش‌نویس ذکر شده که اعلامیه سه جانبه اخیر دیدگاه اصلی اعراب در خصوص راه حل دو کشوری بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ (۴۶- ۱۳۴۵) تغییر نمی‌دهد و این تنها راه رسیدن به صلح در خاورمیانه است.

رهبران تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله محمود عباس پیشتر توافق امارات و رژیم صهیونیستی را "خیانت" و "خنجر از پشت" به قضیه فلسطین عنوان کرده بودند.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین پنجشنبه گذشته با رهبران «جنبش حماس» و «جهاد اسلامی» در رام الله در مورد توافق تل آویو و ابوظبی گفت وگو کرده بود.

مقام‌های سیاسی آگاه یکشنبه گذشته اعلام کردند که فشارهایی از سوی تعدادی از کشورهای شناخته شده حاشیه خلیج فارس آغاز شده تا مانع از محکومیت امارات در نشست مجازی وزیران خارجه اتحادیه عرب شوند. یکی از مقام‌های سازمان آزاد بخش فلسطین به «القدس العربی» گفت که کشورهای شناخته شده حاشیه خلیج فارس در حال اعمال فشار بر شماری از کشورهای عربی هستند تا هر بندی در بیانیه اختتامیه نشست اتحادیه عرب که در آن اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی محکوم می‌کند را حذف کنند.

در پی توافق عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی در ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) کشورهای عضو اتحادیه عرب از جمله مصر، بحرین و عمان از اقدام ابوظبی در این زمینه استقبال کردند.

عربستان، بحرین، مغرب و عمان در میان کشورهایی هستند که آمریکا و رژیم صهیونیستی دل به پیروی این کشورها از امارات در عادی‌سازی روابط با اسرائیل بسته‌اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب