1401/08/28-11:34

السودانی امتیازات روسای قوای سه گانه سابق و فعلی عراق را حذف کرد

السودانی امتیازات روسای قوای سه گانه سابق و فعلی عراق را حذف کرد

الشرق الاوسط نوشت: «یک منبع آگاه عراقی از صدور دستوراتی توسط محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از جمله لغو اعتبارات دفتر خود و حذف امتیازات روسای قوی سه گانه این کشور خبر داده است».

به گزارش دولت بهار به نقل از شفقنا، این روزنامه به نقل از منبع خود همچنین نوشت: «السودانی همچنین اعتبارات و امتیازات روسای سه گانه سابق عراق اعم از ریاست جمهوری، نخست وزیر و رئیس مجلس را نیز حذف کرده است».

براساس گفته این منبع، تصمیمات و دستورات السودانی شامل لغو امتیازات روسای سه گانه کنونی عراق یعنی عبداللطیف رشید و محمد الحلبوسی نیز می شود».

همین منبع در ادامه گفته است که «قطع دو میلیون و نیم دینار از حقوق اعضای کابینه خود نیز از دیگر تصمیماتی است که نخست وزیر عراق گرفته است.این تصمیمات شامل ایاد علاوی به عنوان اولین نخست وزیر و مصطفی الکاظمی آخرین نخست وزیر این کشور و همچنین افرادی نظیر فواد معصوم، برهم صالح، ابراهیم الجعفری، نوری المالکی، حیدرالعبادی و عادل عبدالمهدی می شود».

براساس گزارش همین روزنامه، این تصمیمات شامل لغو اعتبارات مربوط به پذیرایی، درمان و اجاره هواپیماهای خصوصی روسای سه گانه از جمله دفتر خود نیز می شود.

الشرق الاوسط در ادامه آورده است: هدف السودانی از صدور چنین دستوراتی، کاهش هزینه های دولتی است.

منبع الشرق الاوسط در ادامه گفت: « دستورات السودانی همچنین شامل لغو بیست سفارتخانه عراقی در خارج به دلیل نبود اقلیت های عراقی در آن کشورها نیز می شود. علاوه بر این، وی اعتبارات سالانه مربوط به آن وزارتخانه ها نیز حذف کرده است».

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب