1399/06/20-10:30

پروازهای سازمان ملل به فرودگاه صنعاء به دلیل کمبود سوخت متوقف شد

پروازهای سازمان ملل به فرودگاه صنعاء به دلیل کمبود سوخت متوقف شد

وزیر حمل و نقل یمن بامداد روز پنجشنبه از توقف پروازهای سازمان ملل و نهادهای بین المللی به فرودگاه بین المللی صنعاء به دلیل کمبود سوخت خبر داد.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، «زکریا الشامی» وزیر حمل و نقل یمن در دیدار با «ماتیو لیزلی» مدیر دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد و «علی رضا» نماینده برنامه جهانی غذا در این کشور، از توقف پروازها به فرودگاه بین المللی صنعاء به دلیل کمبود سوخت خبر داد.

وی تأکید کرد که خدمات فرودگاه بین المللی صنعاء به روی پروازهای سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی به دلیل کمبود سوختی که فرودگاه از آن به صورت کلی استفاده می‌کرد، متوقف شد.

 الشامی گفت: ما از راه حل مشترک با سازمان ملل متحد برای بازگشایی فرودگاه صنعاء برای تداوم ارائه خدمات انسان دوستانه استقبال می کنیم.

مدیریت فرودگاه بین‌المللی صنعا پیش تر با انتشار بیانیه‌ای نسبت به توقف پروازهای بشردوستانه به این فرودگاه به دلیل کمبود سوخت هشدار داده بود.

مدیریت فرودگاه صنعا هشدار داده بود که به دلیل کمبود ذخایر سوختی، نمی‌تواند در روزهای آینده خدمات ناوبری هوایی برای استقبال از هواپیماهای سازمان ملل متحد و سازمان‌های بشردوستانه و امدادی ارائه کند.

پیش‌تر شرکت نفت یمن اعلام کرده بود که ائتلاف متجاوز سعودی همچنان ۱۵ نفت‌کش این کشور را توقیف کرده و اجازه تخلیه محموله‌های آنها را نمی‌دهد.

در حالی نفت‌کش‌های یمنی توسط ائتلاف متجاوز سعودی توقیف شده‌اند که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یمن به دلیل کمبود سوخت بشدت در تنگنا قرار دارند.

ائتلاف متجاوز سعودی در حالی اجازه ورود نفتکش‌های یمنی را نمی‌دهد که این کشور سال‌هاست در محاصره قرار دارد و مردم این کشور گرفتار بدترین وضع معیشتی شده‌اند.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج ابتدایی‌ترین کمک‌های انسانی باشند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب