1399/05/04-13:22

انصارالله اقدام آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایران را محکوم کرد

 انصارالله اقدام آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایران را محکوم کرد

جنبش انصارالله یمن اقدام آمریکا علیه هواپیمای غیرنظامی ایران را محکوم و آن را تجاوزی آشکار علیه حاکمیت سوریه و نقض توافقنامه‌های بین‌المللی عنوان کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از المسیره، دفتر سیاسی انصار الله امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای غیرنظامی ایران در آسمان سوریه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدام آمریکا تجاوزی آشکار علیه حاکمیت سوریه و نقض کننده توافقنامه‌های بین‌المللی است.

انصارالله یمن اعلام کرد: قلدرمآبی آمریکا و تداوم نقض عامدانه حاکمیت سوریه، رویکردی خصمانه و رفتاری وحشیانه از سوی رژیمی است که تمامی عرف و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

دفتر سیاسی انصارالله تاکید کرد: گزینه مقاومت به عنوان گزینه‌ای جدی و قدرتمند است که به زودی کشور‌های سلطه‌گر و مستکبر را مجبور می‌کند تا به مردم و ممانعت از تعرض به حقوق و حاکمیت اراضی آنان احترام بگذارد.

در این بیانیه بر همبستگی و ایستادگی کامل انصارالله در کنار آزادگان ایران و محکومیت پروژه‌های تخریبی آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید شد.

دفتر سیاسی انصارالله همچنین به حزب الله لبنان وبه ویژه «سید حسن نصرالله» شهادت «علی کامل محسن» بر اثر حمله صهیونیست‌ها در اطراف فرودگاه دمشق را تسلیت گفت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) به جنوب سوریه حمله کرده و منطقه قنیطره در نزدیکی جولان اشغالی را هدف قرار دادند.

پنجشنبه شب دو جنگنده آمریکایی با نزدیک شدن خطرناک به هواپیمای مسافربری شرکت ماهان جمهوری اسلامی ایران که از خط هوایی سوریه قصد ورود به لبنان را داشت موجب آسیب رسیدن به تعدادی از مسافران شد.

سخنگوی سنتکام ادعا کرد که جنگنده‌های آمریکایی در ماموریت هوایی روتین خود در مجاورت پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان از فاصله‌ای ایمن کرده اند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این ادعا را مضحک دانسته و چنین اقدامی را واجد خلاف‌های پیاپی توصیف کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب