1399/06/21-17:44

استقبال بغداد از کاهش نظامیان آمریکایی در عراق

استقبال بغداد از کاهش نظامیان آمریکایی در عراق

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق از تصمیم پنتاگون و کاخ سفید برای کاهش شمار نظامیان آمریکایی به سه هزار نفر و با مسوولیت مشاوره، آموزش و حمایت از نیروهای عراقی، استقبال کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از منابع عراقی، الاعرجی پنجشنبه شب در دیدار تولر سفیر آمریکا  در این کشور ،  روابط عراق و آمریکا در عرصه امنیتی را بررسی و گفت که روابط کشورش با آمریکا تنها به حوزه نظامی  محدود نمی‌شود و بغداد خواستار گسترش همکاری‌ها در همه حوزه ها است.

تولر، سفیر آمریکا هم در این دیدار بر آمادگی کشورش برای پشتیبانی از عراق در خصوص موضوع اردوگاه «الهول» و حمایت از وزارت دادگستری عراق تاکید کرد. 

سفیر آمریکا در عراق همچنین در گفت و گویی تلویزیونی با اشاره به اینکه ترامپ برای حل اختلافات با ایران آماده گفت و گو است، افزود که اختلافات بین واشنگتن و تهران تاثیری بر اوضاع عراق ندارد.

تولر بدون اشاره به اشغالگری آمریکا و جنایت های بی شمار این کشور در عراق با طرح ادعای دخالت ایران در عراق، گفت: هیچ یک از دولت های آمریکا (جمهوری خواه و یا دموکرات) اجازه این کار را نخواهند داد.

وی افزود که موضع دولت های آمریکا در قبال عراق ثابت است و جا به جایی دولت تغییری در سیاست و تعهدهای کشورش در باره عراق ایجاد نخواهد کرد. 

تولر همچنین در خصوص حملات موشکی به منطقه سبز و سفارت آمریکا در بغداد، مدعی شد که این حملات با هدف ضربه زدن به دولت عراق و در حالی انجام می شود که کاظمی بر حاکمیت قانون در عراق تاکید کرده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب