1399/06/24-09:00

2000 روز جنگ علیه یمن؛ 43 هزار شهید و مجروح

2000 روز جنگ علیه یمن؛ 43 هزار شهید و مجروح

یک مرکز حقوق بشری آمار شهدا و مجروحان یمنی و آسیب‌های وارد شده به زیرساخت‌های مختلف این کشور از جمله مدارس و بیمارستان‌ها طی دو هزار روز حمله مداوم ائتلاف سعودی را منتشر کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» آمار جنایت‌های ائتلاف سعودی طی ۲۰۰۰ روز حمله مستمر به یمن را منتشر کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، این مرکز اعلام کرد: تعداد شهدا و مجروحان در این مدت به ۴۳ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده است.

تعداد شهدا ۱۶ هزار و ۹۷۸ نفر است که در میان آنها ۳ هزار و ۷۹۰ کودک و ۲ هزار و ۳۸۱ زن وجود دارد. همچنین تعداد مجروحان ۲۰۶ هزار و ۲۰۳ نفر رسیده که در میان آنها ۴ هزار و ۸۹ کودک و ۲ هزار و ۷۸۰ زن دیده می‌شود.

بر اساس این گزارش، تعداد تأسیسات و مراکز تخریب شده و آسیب دیده به ۹ هزار و ۱۳۵ عدد رسیده است. حملات ائتلاف سعودی باعث نابودی یا وارد کردن خسارت به ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۰۴ نیروگاه و ژنراتور برق و ۵۴۷ شبکه ارتباطی شده است و تعداد تأسیسات تخریب شده و آسیب دیده به ۹ هزار و ۱۳۵ عدد رسیده است.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۲ هزار و ۹۸ انبار و شبکه آبرسانی و ۱۹۶۵ مرکز دولتی و ۲۲۰۰ جاده و پل را عمدا هدف گرفته‌اند.

تعداد منازل خسارت دیده و نابود شده به خاطر حملات به ۵۶۵ هزار و ۹۷۳ عدد، تعداد مراکز خدماتی به ۵۷۶ هزار و ۵۲۸ عدد و تعداد مراکز دانشگاهی آسیب دیده به ۱۷۶ هزار عدد رسیده و این حملات همچنین ۱۳۷۵ مسجد، ۳۵۶ مرکز گردشگری و ۳۸۹ بیمارستان و مرکز درمانی را تخریب کرده است.

مرکز عین‌الانسانیه تأکید کرد، ائتلاف سعودی ۱۰۹۵ مدرسه و مرکز آموزشی و ۶۷۳۲ زمین زراعی، ۱۳۲ مرکز ورزشی، ۲۴۴ مرکز باستانی و ۴۷ مرکز رسانه‌ای را به صورت عمدی هدف گرفته است.

همچنین در این حملات، ۲۲ هزار و ۴۰۴ مرکز اقتصادی، ۳۹۳ کارخانه، ۲۸۶ کامیون سوخت، ۱۱ هزار و ۲۲۷ مرکز تجاری و ۴۰۷ مرغداری و دامداری نابود شده‌اند یا آسیب دیده‌اند.

در پایان بیانیه این مرکز اعلام شده، جنگنده‌های ائتلاف سعودی عمدا ۶ هزار و ۸۹۹ وسیبه نقلیه، ۴۶۳ هزار قایق صید، ۸۸۴ انبار غذا، ۳۹۱ ایستگاه سوخت، ۶۷۲ بازار و ۷۸۳ کامیون حامل غذا را هدف گرفته‌اند.

 جنگ علیه یمن از مارس سال ۲۰۱۵ به بهانه آنچه بازگرداندن «دولت قانونی» نامیده شد، آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب