1401/09/17-13:13

رستم قاسمی درگذشت

رستم قاسمی درگذشت

رستم قاسمی وزیر پیشین راه و شهرسازی بعد از تحمل یک دوره بیماری، صبح امروز - پنجشنبه - درگذشت.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس، بعد از یک دوره تحمل بیماری درگذشت و در روز شهادت حضرت زهرا به همرزمان شهیدش پیوست.

سال گذشته و چند ماه بعد از انتخاب مهندس قاسمی به وزارت، نشانه‌های بیماری در وی ظاهر شد اما ایشان ضمن آغاز درمان، با تمام توان وظایف خود را دنبال می‌کرد، که از حدود دو ماه قبل بیماری ایشان تشدید شد.

از رئیس جمهور درخواست کرد با کناره‌گیری او موافقت کند و پس از موافقت رئیس‌جمهور با استعفا، بلافاصله وارد فرآیند جدی درمان شد. پیشرفت بیماری سرطان به‌گونه‌ای بود که درمان افاقه نکرد و در نهایت امروز خانواده و همه دوستان و همرزمانش را در غم از دست دادن خود سوگوار کرد.

کارنامه خدمت مهندس قاسمی چه در دوره وزارت راه و شهرسازی و چه در مسئولیت‌های متعدد قبلی در وزارت نفت، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و پشتیبانی از جریان پر افتخار مقاومت، کارنامه‌ای درخشان و مایه آبروی آن عنصر خدمتگزار، مردمی و ولایتمدار در دنیا و آخرت خواهد بود.

«مرحوم قاسمی» وزیری که نامش در فهرست قدرتمندترین‎های جهان بود

ظهر امروز بود که خبر درگذشت رستم قاسمی وزیر سابق دولت سیزدهم در صدر اخبار روز قرار گرفت. او که متولد سال ۱۳۴۳ بود و مدرک تحصیلی خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه شریف اخذ کرده بود سابقه درخشانی در عرصه جبهه جنگ نیز داشته است.

مرحوم قاسمی از سال ۱۳۶۰  عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یکی از فرماندهان مهندسی سالهای دفاع مقدس بوده است. پس از پایان جنگ نیز به قرارگاه خاتم الانبیا پیوست و در سال ۱۳۸۶  فرمانده این قرارگاه معرفی شد که همین معرفی نیز باعث شد تا در فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، دولت فدرال ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و استرالیا قرار  بگیرد.

سوابق او در وزارت نیز به دولت دهم بازمیگردد یعنی سال ۱۳۹۰ که پس از ادغام وزارت نفت به عنوان وزیر این وزارت خانه معرفی شد و در تاریخ ۱۲ مرداد ماه از مجلس رای اعتماد گرفت.

سال  ۱۳۹۲ نام رستم قاسمی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که هر سال از سوی نشریه «فارن پالیسی» منتشر می‌شود به عنوان وزیر نفت ایران قرار گرفت.

مرحوم قاسمی ظهر امروز پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت و صفحه توئیتر وی با پستی از وی و با این مضمون به روز شد: در تمام دوران خدمتم، از میدان جنگ نظامی تا نبرد اقتصادی تلاشم این بود که تا پای جان و آبرو و آخرین نفس، سرباز وفادار ایران و خدمتگزار شما مردم عزیز باشم. از ملت شریف ایران بابت تمام کاستی های دوران مسئولیت طلب حلالیت دارم.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب