1401/09/23-10:44

ادامه اعتراضات به بزرگترین فساد حکومتی در پایتخت مغولستان

 ادامه اعتراضات به بزرگترین فساد حکومتی در پایتخت مغولستان

دولت برای معترضان در برابر کاخ دولت چادر نصب کرده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از روسیا الیوم، رسانه های مغولستانی تصاویری از برپایی چادر توسط دولت برای معترضان مغولستانی مقابل کاخ دولت در اولان باتور پایتخت نصب کرده است، منتشر کردند. این در حالی است که اعتراض های مردمی به دلیل مساله«دزدی بزرگ زغالسنگ» در مغولستان ادامه دارد. 

در سایه تحقیقات در مساله دزدی زغالسنگ که منجر به اعتراض های گسترده در کشور شده است 15 نفر در چین و 10 نفر در مغولستان بازداشت شدند و به گفته کمیته مبارزه با فساد 35 نفر در چارچوب تحقیقات قرار دارند.

در همین حال، دولت مغولستان از دولت  چین خواسته است که در تحقیقات درباره سرقت بزرگ زغال سنگ مشارکت کند زیرا  مغولستان نزدیک به 86 درصد از صادرات خود را به چین می فرستد و بیش از نیمی از این صادرات زغال سنگ است.

اعتراض ها در مغولستان پس از آن آغاز شد که گزارش هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه تعدادی از سیاستمداران در این رسوایی دست دارند. 

در حالی که برخی رسانه ها اخیرا گزارش دادند که مقدار زغال سنگ صادر شده از مغولستان با مقداری که چین به دست آورده است فرق دارد طرف چینی مسئولانی که در این سرقت بزرگ دست دارند را اعدام کرد و نام سیاستمداران مغولی که در این مساله دست دارند را برای «اوین اردین لوفسانناماسرای» نخست وزیر مغولستان فرستاده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب