1401/09/24-23:11
دولت عراق:

نیروهای امنیتی در کشته شدن تظاهرات کنندگان ناصریه دست داشتند

نیروهای امنیتی در کشته شدن تظاهرات کنندگان ناصریه دست داشتند

دولت عراق نتایج تحقیق در حوادث اخیر استان ذی قار را که صحنه کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور بود، اعلام و بر دست داشتن عناصر امنیتی در آن حوادث صحه گذاشت.

به گزارش دولت بهار به نقل از العربی الجدید، در حوادث روز هفتم ماه جاری و در پی درگیری های بین نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان در شهرستان الناصریه، ۳ نفر کشته و حدود ۲۳ تن دیگر زخمی شدند.

در پی این حوادث، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دستور آغاز به کار دوباره کمیته حقیقت یاب درباره حوادث مربوط به قتل تظاهرات کنندگان و پرداخت غرامت به مجروجان را صادر کرد.

سرلشکر یحیی رسول سخنگوی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد: این کمیته فعالیت های خود را از طریق جمع آوری اطلاعات و بازپرسی از شماری از فرماندهان و نیروهای امنیتی و گوش دادن به اظهارات افسران و تظاهرات کنندگان، آغاز کرد و مدارک مربوط به حوادث را بررسی کرد.

براساس گفته یحیی رسول، این کمیته مقصر اصلی حادثه ناصریه را مشخص کرده است که یکی از نیروهای امنیتی است و مدارک مربوطه برای بررسی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

وی افزود: نیروهایی که آنجا حضور داشتتند، مامور به تامین امنیت مراکز حیاتی در ناصریه بودند و هنگ ضد شورش فرماندهی پلیس ذی قار هم در محل حضور داشت اما این هنگ به وظایف خود عمل نکرد و از ابزار کنترل شورش نیز استفاده نشد.

کمیته حقیقت یاب دستور پرداخت غرامت به مجروحان حادثه را صادر و از فرماندهی پلیس ذی قار خواست ساختار هنگ ضد شورش را بازسازی کند.

این کمیته خواستار اختصاص جلسه ای از جلسات شورای وزیران به بررسی اوضاع امنیتی و خدماتی استان ذی قار با حضور استاندار، فرمانده عملیات سومر و فرمانده پلیس این استان شد و برگزاری کنگره قبایل استان ذی قار برای بازگرداندن اعتماد و ثبات بین نیروهای امنیتی و شهروندان این شهر به هدف اعطای فرصت دوباره به دولت محلی جهت انجام صحیح وظایف را توصیه کرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب