1401/09/25-18:28

رئیس فیفا:درآمد جام جهانی قطر به 7.5 میلیارد دلار رسید

رئیس فیفا:درآمد جام جهانی قطر به 7.5 میلیارد دلار رسید

«جانی اینفانتینو» رئیس فیفا با تشکر از میزبانی خوب قطر از مسابقات جام جهانی فوتبال اظهار داشت: این مسابقات عملا موجب وحدت کشورهای جهان شد و جام جهانی این دوره موفقیت چشمگیری به دست آورد.

به گزارش دولت بهار به نقل از الجزیره، اینفانتینو با بیان اینکه تاکنون 5 میلیارد نفر در سراسر جهان مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر را پیگیری کرده‌اند، گفت:درآمدهای حاصل از این مسابقات با افزایش یک میلیارد دلاری نسبت به دوره قبل به 7.5 میلیارد دلار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 62 مسابقه تاکنون در جام جهانی بدون هرگونه آشوب و ناامنی بوده است، گفت:دوره کنونی جام جهانی در قطر در همه زمینه‌ها موفقیت چشمگیری داشته همچنین برگزاری مسابقات در ماه نوامبر و دسامبر تاثیر مثبتی به همراه داشته است.

رئیس فیفا با اشاره به اینکه کارت‌های زرد و قرمز در جام جهانی قطر کمتر از دوره قبلی بوده است، اظهار داشت: درباره تعداد تیم‌های هر گروه در جام جهانی بعدی نیازمند بحث و بررسی هستیم و تصمیم داریم 2.5 میلیارد دلار برای توسعه فدراسیون جهانی فوتبال هزینه کنیم.

اینفانتینو با بیان اینکه تاکنون 3.27 میلیون تماشاچی در مسابقات فوتبال در قطر حضور یافته‌اند، گفت:این در حالی است که در دوره پیشین جام جهانی در 2018 میلادی در روسیه تعداد تماشاچیان 3.03 میلیون بوده است.

رئیس فیفا ضمن عالی و استثنایی توصیف کردن عملکرد تیم فوتبال مراکش، گفت: از سطح بالای فوتبال کشورهای افریقایی در مسابقات جام جهانی فوتبال قطر بسیار خوشحالیم.

وی گفت:بسیاری از مردم از کشورهای مختلف جهان برای دیدن مسابقات جام جهانی فوتبال به قطر سفر کردند و با فرهنگ عربی آشنا شدند.

اینفانتینو همچنین از انتخاب مراکش به عنوان میزبان بازی‌های جام جهانی باشگاه‌‌ها در سال 2023 میلادی خبر داد.

جام جهانی باشگاه‌ها تورنمنتی است که قهرمانان باشگاهی قاره‌های مختلف جهان را روبه‌رو یکدیگر قرار می‌دهد و امسال نوزدهمین دوره این رقابت‌‌ها به میزبان مراکش برگزار می‌شود.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب