1399/06/26-16:36

روسیه نقش آمریکا را در ناآرامی‌های بلاروس تأیید کرد

روسیه نقش آمریکا را در ناآرامی‌های بلاروس تأیید کرد

سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه‌ای در تایید نقش کلیدی آمریکا در اعتراضات بلاروس اعلام کرد واشنگتن حدود 20 میلیون دلار صرف ایجاد ناآرامی و اعتراض در این کشور کرده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا «نقشی کلیدی» در وقایع بلاروس ایفا کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این نهاد روس در بیان جزئیات این مسئله اعلام کرد: ایالات متحده حدود ۲۰ میلیون دلار از طریق سازمان‌های غیردولتی برای اعتراضات سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بلاروس هزینه کرده و حمایت خود را از نیروهای ضد دولتی بلاروس از آغاز ناآرامی‌ها افزایش داده است.

در این بیانیه رسمی به نقل از «سرگئی نارشیکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: این وقایع به وضوح رد پای غرب را نشان می‌دهد. اقدامات اعتراضی از همان ابتدا بسیار خوب سازماندهی و هماهنگ شده ... طبق اطلاعاتِ در دسترس سرویس اطلاعات خارجی روسیه، آمریکا نقشی کلیدی در وقایع اخیر بلاروس ایفا می‌کند.

به دنبال برگزاری انتخابات ماه گذشته در بلاروس که به پیروزی «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس با کسب ۸۰ درصد آرا منتهی شد، موجی از اعتراضات در این کشور در اعتراض به نتیجه انتخابات به راه افتاد که همچنان ادامه دارد.

«سوتلانا تیخانوفسکایا» نامزد ناکام انتخابات تنها ۱۰.۱۲ درصد آراء را به دست آورد اما تاکنون نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس را به رسمیت نشناخته است.

لوکاشنکو اخیراً با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکید کرده که منشا این اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا انجام می‌گیرد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب