1401/10/20-19:39
ند پرایس:

اگر اثبات شود ایران در جنایات جنگی در اوکراین نقش داشته، تهران را پاسخگو خواهیم کرد!

اگر اثبات شود ایران در جنایات جنگی در اوکراین نقش داشته، تهران را پاسخگو خواهیم کرد!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت در صورتی که اثبات شود ایران در جنایات جنگی در اوکراین نقش دارد، تهران را پاسخگو خواهند کرد.

به گزارش دولت بهار، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در نشست خبری روزانه در پاسخ به سوالی در خصوص نقش ایران در جنایات جنگی در اوکراین گفت: هنوز تصمیم رسمی در این باره گرفته نشده است، اما اگر شواهدی مبنی بر ارتکاب جنایات جنگی ایران در دست باشد، دولت تهران را مجبور به پاسخگویی خواهیم کرد.

وی با اشاره به ارسال برخی تسلیحات نظامی از طریق ایران به روسیه گفت: ایالات متحده همچنان به مستندسازی جنایات جنگی با مقامات اوکراینی ادامه می‌دهد. اگر در جریان این کار متوجه شویم که دولت ایران یا مقامات ارشد آن در جنایات جنگی شریک یا مسئول هستند، تلاش خواهیم کرد تا آنها را نیز مورد بازخواست قرار دهیم».

پرایس با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که ایران به مسکو تسلیحات می‌دهد و ارتش روسیه از آنها علیه مردم و زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین استفاده می‌کند، افزود: ما معتقدیم که روسیه مرتکب جنایات جنگی شده اما هنوز تصمیم رسمی در خصوص سایر کشورهای خارجی سهیم در این جنگ گرفته نشده است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب