1399/06/29-12:01

کشف یک زندان ۲۵۰۰ ساله در ننگرهار افغانستان

کشف یک زندان ۲۵۰۰ ساله در ننگرهار افغانستان

مقامات محلی استان ننگرهار در افغانستان اعلام کردند، باستان شناسان در این منطقه یک زندان دوره بودیزم با سابقه ۲۵۰۰ ساله را کشف کرده اند.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، خبرگزاری صدای افغان (آوا) با بیان این مطلب افزود: دفتر رسانه‌ای استان ننگرهار در اعلامیه گفته که این آثار در منطقه سبزآباد شهرستان سرخ رود پیدا شده است.
 
در این اعلامیه‌ آمده است که این زندان در جریان کاوش باستان‌شناسان ریاست اطلاعات و فرهنگ در منطقه‌ی "سبزآباد" شهرستان سرخ‌ رود کشف شده است.
 
بر اساس این گزارش، این زندان در یک محوطه با عمق زیاد ساخته شده و دروازه ندارد و با ساختار ویژه از آن در امور نظامی استفاده می‌شده است.
 
دفتر والی ننگرهار گفته است که باستان‌شناسان اتاقی را با طول ۱۳ متر و عرض چهار متر در این زندان یافته‌اند که در سه دوره بر روی آن بازسازی صورت گرفته است.
 
اعلامیه می افزاید که در جریان این کاوش ها، باستان‌شناسان شمار دیگری از آثار تاریخی را نیز کشف کرده‌اند.
 
۱۰ روز پیش نیز دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار از کشف ۱۶۰ قلم آثار تاریخی در تپه‌ای در محوطه «سبزآباد» شهر جلال‌آباد خبر داده بود.
 
در همین حال رسول باوری کارشناس وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان به رسانه ها گفته است که کنده کاری در منطقهٔ سبزآباد از سه سال پیش در این منطقه آغاز شده است.
 
وی افزود: "بر اساس مشاهدات به نظر می رسد این مکان برای زندانی کردن و تادیب مردم بکار گرفته می‌شده است. علاوه برآن، یک سپر با قدمت ۲۰۰۰ ساله و برخی اشیای دیگر نیز کشف شده است."

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب