1401/11/01-20:32

هزاران اسپانیایی علیه دولت تظاهرات کردند

هزاران اسپانیایی علیه دولت تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم اسپانیا در شهر مادرید علیه سیاست‌های دولت برای تضعیف قانون اساسی تظاهرات کردند.

به گزارش دولت بهار به نقل از فرانس24؛ درحالیکه امسال قرار است انتخابات سراسری در اسپانیا برگزار شود، خیابان‌های مادرید مملو از جمعیت معترض به عملکرد دولت پدرو سانچز است.

شرکت کنندگان پرچم های قرمز و زرد اسپانیا را به اهتزاز درآوردند و از سانچز خواستند استعفا دهد. برخی تابلوهایی با عکسی از نخست وزیر سوسیالیست در دست داشتند که او را خائن خطاب می کرد.

به گفته هیئت دولت مرکزی در پایتخت اسپانیا، حدود 30000 نفر در میدان سیبلس مادرید برای تظاهرات تجمع کردند. سازمان دهندگان گفتند که حدود 700000 نفر شرکت کرده بودند.

این اعتراض توسط ده ها گروه جامعه مدنی با گرایش راست برگزار شد و توسط احزاب محافظه کار از جمله حزب محافظه کار اصلی اپوزیسیون مردمی و حزب راست افراطی ووکس حمایت شد.

جناح راست از تصمیم دولت برای لغو روندی قضایی علیه جدایی طلبان خشمگین شده است. از این میان 9 رهبر جدایی طلب به خاطر نقششان در جدایی نافرجام منطقه کاتالونیا در سال 2017 محکوم اما با جرمی که مجازات زندان کمتری داشت جایگزین شد. محافظه کاران همچنین از یک قانون شاخص علیه خشونت جنسی که مجازات تجاوز جنسی را تشدید می کند اما برای سایر جرایم جنسی مجازات را کاهش می دهد، خشمگین هستند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب