1401/11/07-22:51

تیراندازی در قدس اشغالی و کشته و زخمی شدن ۲۰ صهیونیست

 تیراندازی در قدس اشغالی و کشته و زخمی شدن ۲۰ صهیونیست

منابع خبری از تیراندازی در شمال قدس اشغالی و کشته شدن دست‌کم ۵ صهیونیست و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر خبر دادند.

به گزارش دولت بهار به نقل از شبکه خبری العالم، بر اثر تیراندازی جمعه شب در نزدیکی کنیسه‌ای در شهرک نبی یعقوب در قدس اشغالی، دست‌کم پنج صهیونیست کشته شده و ۱۵ تن زخمی شدند.

برخی رسانه‌ها آمار کشته‌ها را تا هفت تن اعلام کرده‌اند.

منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که وضعیت جسمانی پنج تن از زخمی‌ها وخیم است.

رسانه‌های عبری‌زبان می‌گویند که عامل این عملیات بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست زخمی شده است.

حماس و جهاد اسلامی: عملیات قدس پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی است

جنبش‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی جمعه شب در واکنش به عملیات قدس که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها صهیونیست شد، اعلام کردند که این عملیات در تلافی خون شهدای جنین انجام شده است.

به گزارش المیادین، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس گفت عملیات قهرمانانه قدس سرآغاز پاسخ به جنایات کابینه فاشیستی است که آخرین آن کشتار جنین بود و بیانگر اتحاد ملت فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگری و دفاع از سرزمین و مقدسات است.

وی افزود: این عملیات ناتوانی رژیم اشغالگر صهیونیستی در مقابله با نیروهای مقاومت را نشان می‌دهد.

«حازم قاسم» سخنگوی دیگر حماس نیز گفت که عملیات قدس در تلافی جنایت رژیم صهیونیستی در جنین انجام شد.

از سوی دیگر «طارق عزالدین» سخنگوی جهاد اسلامی گفت: این عملیات قهرمانانه را تبریک می‌گوییم و تأکید می‌کنیم که دشمن فقط زبان زور را می‌فهمد.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه‌ای گفت: عملیات بیت المقدس را به مردم فلسطین تبریک می‌گوییم و تأیید می‌کنیم که آغاز مرحله جدیدی از مقاومت همه جانبه مردمی است.

جمعه شب یک فلسطینی که به گفته پلیس رژیم صهیونیستی از اهالی اردوگاه شعفاط واقع در شرق قدس است با حمله به صهیونیست‌ها در محله «النبی یعقوب» واقع در شمال قدس، دستکم ۷ تن از آنها را به ضرب گلوله به هلاکت رساند و ۱۰ نفر را نیز زخمی کرد که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی این عملیات خواستار تشکیل جلسه امنیتی با مقام‌های ارشد امنیتی این رژیم شد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد، عامل عملیات قدس که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست کشته شده، وابسته به گردان‌های شهدای الاقصی بوده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، پلیس و نیروهای ارتش پس از ۲۰ دقیقه از شروع تیراندازی خود را به مکان حادثه رساندند.

از سوی دیگر گردان‌های شهدای الاقصی اعلام آماده باش و بسیج همه نیروهای این گردان در سراسر فلسطین اشغالی کرد.

در پی این عملیات شهادت طلبانه، مردم فلسطین در شهرهای مختلف از جمله در قدس، جنین، نابلس و باریکه غزه با حضور در خیابان‌ها به جشن و شادی پرداختند.

این حمله در حالی انجام شده است که کرانه باختری رود اردن روز پنجشنبه شاهد یورش ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین و جنایت آفرینی جدیدی بود که در جریان آن ۱۱ شهروند فلسطینی شهید و دستکم ۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب