1401/11/08-13:38

میزبانی کوپا آمریکا ۲۰۲۴ به آمریکا رسید

میزبانی کوپا آمریکا ۲۰۲۴ به آمریکا رسید

رقابت‌های کوپا آمریکا ۲۰۲۴ به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش دولت بهار به نقل از ایرنا، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی و شمالی دیروز اعلام کردند که کوپا آمریکا ۲۰۲۴ به عنوان بخشی از یک همکاری استراتژیک جدید بین این دو مجموعه در ایالات متحده برگزار می‌شود.

در کوپا آمریکا سال آینده که توسط کنفدراسیون آمریکای جنوبی (CONMEBOL) برگزار می‌شود، ۶ تیم دعوت شده از منطقه CONCACAF (آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب) نیز حضور خواهند داشت.

این دومین بار است که مهم‌ترین تورنمنت ملی آمریکای جنوبی پس از سال ۲۰۱۶ که شش تیم کونکاکاف نیز در آن حضور داشتند، در ایالات متحده برگزار می‌شود.

CONMEBOL و CONCACAF همچنین برنامه‌هایی را برای برگزاری یک تورنمنت باشگاهی در سال ۲۰۲۴ با چهار تیم دارند، دو تیم از هر منطقه از طریق تورنمنت‌های منطقه‌ای موجود مانند کوپا لیبرتادورس و لیگ قهرمانان کونکاکاف، برای حضور در این تورنمنت انتخاب می‌شوند.

آلخاندرو دومینگز رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی در بیانیه‌ای گفت: کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی و شمالی با پیوندهای تاریخی و عاطفی متحد شده‌اند. مهمتر از همه ما با اشتیاق به فوتبال و ورزش که مشخصه کل قاره آمریکا است متحد شده‌ایم.

وی اظهار داشت: ما می‌خواهیم این اشتیاق و همکاری به برگزاری مسابقات بیشتر و بهتر منجر شود و فوتبال و ارزش‌های آن در سراسر نیم‌کره رشد و تقویت شود.

ویکتور مونتالیانی، رئیس کونکاکاف هم گفت: این همکاری برای حمایت از رشد مداوم فوتبال مردان و زنان در کونکاکاف و کونمبول است و برای هر دو کنفدراسیون سود متقابل خواهد داشت.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب