1399/07/01-00:50

کشورهای اروپایی نمی‌خواهند تحریم تسلیحاتی ایران برداشته شود

وزیر خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت که امیدوارم اروپایی‌ها به این درک برسند که برای کاهش خطر در خاورمیانه باید تحریم‌ها علیه ایران بازگردد.

به گزارش دولت بهار، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در پیامی در توئیتر خواستار پیوستن کشورهای اروپایی به کارزار آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران شد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «امیدوارم که به این درک برسند که اگر شما واقعا می‌خواهید که بخشی از ائتلاف جهانی برای کاهش خطر در خاورمیانه باشید باید به ما بپیوندید. ما نیازمند این هستیم که تحریم‌ها علیه ایران بازگردد.»

پامپئو در این پیام توئیتری یک فیلم ویدئویی از سخنانش را منتشر کرد که طی آن گفته است کشورهای اروپایی به صورت خصوصی به آمریکا گفته‌اند که نمی‌خواهند تحریم تسلیحاتی ایران برداشته شود و آنها نگران فروش تسلیحات به ایران هستند.

وی در این پیام ویدئویی با انتقاد از اروپایی‌ها گفت که آنها کار لازم برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را انجام نداده‌ و هیچ جایگزینی نیز برای کاری که واشنگتن انجام داد نداشتند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: «من امیدوارم که آنها به ما بپیوندند. آنها همچنان در توافق هسته‌ای احمقانه‌ای که 5 سال پیش به امضا رسیده، حضور دارند.»

پامپئو امروز نیز در کنفرانس خبری با حضور «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا، «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری این کشور و «ویلبر راس»، وزیر بازرگانی این کشور از تحریم‌های جدیدی علیه ایران خبر داد.

پامپئو هشدار داد: «تفاوتی نمی‌کنید چه کسی باشید. اگر از تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تخطی کنید، با خطر تحریم مواجه می‌شوید.»

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب