1401/11/18-15:24

دکتر علیرضابیگی: با این دست فرمان سال آینده مشکلات کشور مضاعف خواهد شد

 دکتر علیرضابیگی: با این دست فرمان سال آینده مشکلات کشور مضاعف خواهد شد

دکتر علیرضابیگی گفت: بزرگترین مشکل کشور، غیر واقعی بودن اقتصاد است، تا زمانی که اقتصاد کشور واقعی و مردم پایه نشود، این مشکلات را خواهیم داشت.

به گزارش دولت بهار، دکتر احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفتگو با آریا، پیرامون کلیات بودجه اظهار داشت: واقعی نبودن درآمدها و منابع اصلی ترین چالش پیش رو در بودجه 1402 خواهد بود. برای جبران این کسری متوصل به چاپ و فروش اوراق خواهیم شد. همان دغدغه ای که مقام معظم رهبری هم در سخنان اخیرشان به آن اشاره داشتند.

وی افزود: وقتی از رئیس سازمان برنامه و بودجه سوال می پرسیم که شما درآمدهای نفتی کشور در بودجه را براساس فروش یک میلیون و چهارصد هزار بشکه نفت و قیمت 85 دلار و دلار را با قیمت 23هزار تومان محاسبه کردید؛ اگر هر کدام از این فاکتورها تحصیل نشود؛ چراکه در کشورهای حوزه خلیج فارس در حال حاضر هر بشکه نفت با قیمت 60 تا 65 دلار به فروش می رسد؛ این خوشبینی سبب ایجاد یک شکاف بزرگ و کسری بودجه خواهد شد، رئیس سازمان پاسخش این است که اگر در هر کدام از این فاکتورها تغییری رخ دهد، این کمبود را با قیمت دلار جبران می کنیم. مثلا 23 هزار تومان را 40 هزار تومان می کنیم.

دکتر علیرضابیگی تاکید کرد: این نوع نگرش به بودجه مثل شعبده بازی است. دخل و خرج دولت را روی کاغذ درست می کنیم اما از بلایی که سر مردم می آید غفلت می کنیم. در هر حال فشار زیادی به مردم وارد می شود؛ در این خصوص توجه به سفارش رهبری در این خصوص هم برای مجلس و دولت ضروری است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اگر با این دست فرمان پیش برویم در سال آینده مشکلات کشور مضاعف خواهد شد مگر اینکه با توجه به توصیه های رهبری مجلس و دولت در نوع نگرششان به بودجه تجدید نظر کنند.

وی اضافه کرد: بزرگترین مشکل کشور، غیر واقعی بودن اقتصاد است. تا زمانی که اقتصاد کشور واقعی و مردم پایه نشود، این مشکلات را خواهیم داشت. تا زمانی که نگاهمان به مردم منفعت طلبانه است، یعنی مردم باید به ما منفعت برسانند و ما به مردم هیج منفعتی نرسانیم، نتیجه همین موضوعی که در بورس اتفاق افتاد.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب