1401/11/20-10:37

نامه ۶۰ نماینده کنگره آمریکا به بایدن برای مقابله با قدرت پهپادی ایران

 نامه ۶۰ نماینده کنگره آمریکا به بایدن برای مقابله با قدرت پهپادی ایران

۶۰ نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور خواستار مقابله با قدرت پهپادی ایران شده‌اند.

به گزارش دولت بهار، ”هنری کوئلار“ نماینده کنگره آمریکا با ریاست گروه دو حزبی متشکل از ۶۰ قانونگذار آمریکایی در نامه ای به جو بایدن,‏ رئیس جمهور آمریکا خواستار مقابله برنامه پهپادی ایران شد.

این نامه که بر اساس اتهامات آمریکا و غرب در ماه‌های گذشته علیه ایران تنظیم شده ۶۱ عضو دو حزب مجلس نمایندگان از بایدن و وزیران خارجه، خزانه‌داری و بازرگانی آمریکا خواستند که رویکردی هماهنگ برای قطع کردن فرآیند تولید و فروش پهپادهای ایران ایجاد شود.

کوئلار رئیس این گروه از قانونگذاران آمریکایی ادعا کرد: ایران نباید به فناوری آمریکا برای ساخت تسلیحات جنگی دسترسی داشته باشد. توقف جریان ارسال قطعات ساخت آمریکا به ایران نه تنها تلاش‌های حکومت این کشور برای تسلیح روسیه را ناکام می‌کند، بلکه توانایی‌ ایران در انجام حملات دقیق را نیز کاهش می‌دهد. من از بایدن و دولتش می‌خواهم که در مورد این تحول نگران کننده تحقیق کنند و اطمینان حاصل کنند که فناوری آمریکایی به دست دشمنان ما نمی‌رسد.

گفتنی است روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه در یکی از کشورهای همسو با آمریکا مدعی شد تهران - مسکو در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند.

* باشگاه خبرنگاران

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب