1401/11/23-18:17

افغانستان به پناه‌گاه امن سازمان‌های تندرو تبدیل شده است

افغانستان به پناه‌گاه امن سازمان‌های تندرو تبدیل شده است

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید که این کشور به پناه‌گاه امن بسیاری از سازمان‌های تندرو و «ستیزه‌جویان جهادی» تبدیل شده است.

به گزارش دولت بهار به نقل از شفقنا، توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در گفت‌وگو با رسانه هندی ویون گفته است که با تهدیدهای فزاینده داعش، وضعیت افغانستان بدتر خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ناامنی‌ در افغانستان و حمله‌ها در کشورهای همسایه، گفته است که این موضوع به نگرانی پاکستان و سایر کشورهای منطقه تبدیل شده است.

نیکلاسون با اشاره به حمله‌ها بر نماینده‌گی‌های دیپلماتیک روسیه، پاکستان و چین در کابل و هدف قرار دادن وزارت‌های کشور افغانستان گفته است: «واضح است که یک تهدید امنیتی جدی در داخل کابل وجود دارد و این برای کسانی که در داخل کشور حضور دارند، بسیار نگران‌کننده است.»

وی در خصوص خروج موقت دیپلمات‌های عربستان سعودی از کابل گفته است که در حال حاضر نمی‌تواند در مورد این تصمیم‌گیری اظهار نظر دقیقی داشته باشد.

نیکلاسون تاکید کرده که وضعیت امنیتی نگران‌کننده‌ای در کابل وجود دارد.

او به این باور است که ظرفیت گروه داعش در افغانستان، رو به افزایش است.

نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان علاوه کرده که وضعیت برای مردم افغانستان و همسایه‌گان وخیم است؛ چون از نظر او رژیم حاکم توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است.

اظهارات نیکلاسون در حالی بیان می‌شود که گزارش‌هایی مبنی بر خروج دیپلمات‌های سفارت‌خانه‌های خارجی از افغانستان به‌ دلیل نگرانی‌های امنیتی نشر شده است.

چندی پیش برخی از دیپلمات های سفارت عربستان سعودی کابل را ترک کرده‌اند.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب