1401/11/24-09:44

کابینه صهیونیستی با قانونی کردن ۹ شهرک در کرانه باختری موافقت کرد

کابینه صهیونیستی با قانونی کردن ۹ شهرک در کرانه باختری موافقت کرد

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب با قانونی کردن ۹ شهرک صهیونیست نشین در کرانه باختری موافقت کرد.

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که جلسه کابینه امنیتی این رژیم برگزار و در این جلسه با قانونی کردن ۹ شهرک از ۷۷ شهرک غیرقانونی که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی صهیونیستی درخواست قانونی کردن آنها را داده بود، موافقت شد.

بر اساس این گزارش، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در کنار قانونی کردن ۹ تجمع شهرک‌نشینی در کرانه باختری، با برق‌کشی و آب‌رسانی به ده‌ها شهرک دیگر و برنامه‌ریزی برای احداث هزاران واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در شهرک‌های واقع در کرانه باختری موافقت کرده است.

همچنین کابینه صهیونیستی با گسترش عملیات امنیتی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی در پاسخ به عملیاتی در شمال قدس که منجر به کشته شدن سه صهیونیست و زخمی شدن ۲ تن دیگر شد، موافقت کرده است.

طی روزهای اخیر در ۲ عملیات در قدس اشغالی که یکی از آنها از طریق تیراندازی و دیگری زیر گرفتن با خودرو انجام شد، دستکم ۹ صهیونیست کشته و شماری نیز زخمی شده‌اند.

ایتمار بن گویر پس از پایان جلسه کابینه امنیتی در توییتی نوشت: خوشحالم که کابینه با درخواست من برای تصویب تبدیل ۹ تجمع مسکونی به شهرک موافقت کرد، اما این کافی نیست و ما بیشتر می‌خواهیم.

وی افزود: اما این یک شروع مهم است و به آن فعالیت شدید پلیس در شرق قدس و یک سری اقدامات دیگر با هدف بازدارندگی اضافه خواهد شد.

از سوی دیگر حسین الشیخ دبیر سازمان آزادیبخش فلسطین گفت که راه‌های پاسخ به تصمیمات اخیر کابینه (رژیم) اسرائیل را بررسی خواهیم کرد و این جنگ تمام عیار علیه مردم ما مستلزم مداخله فوری بین‌المللی و تصمیمات الزام آور است تا رژیم اشغالگر را مجبور به توقف تجاوزات و اقدامات خود کند.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

نظرات

اخبار مرتبط

اپلیکیشن دولت بهار دسترسی ساده تر و اطلاع از اخبار مهم
نصب